Inte en bugg, men jag skulle vilja föreslå att titeln på den tråd man läser för tillfället visas i den klistrade svarta bården.

Diskussioner tenderar att driva iväg OT, och det skulle kanske hjälpa att bli påmind om vad tråden handlar om när man läst fem sidor.
 
Vet inte om det varit upp förr...

Jag kan inte svara på inlägg från min surfplatta när jag använder Opera. Nu när appen inte funkar så är det lite irriterande.
 
Bezt, Blindnit och Fotografen: Ni har alla tre valt att visa 100 inlägg per sida i er profil. Det är en himmla massa inlägg och gör så att det blir lite långsammare. :) Ifall ni vill ändra tillbaka till standard så gör ni det genom att gå in här: http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editoptions och sedan ändra "Antal inlägg som visas per sida:" till "Använd forumets standardinställning". Då får ni istället se 15 inlägg per sida, vilket för de flesta laddar på 2 - 3 sekunder. :)
 
Per Eskilsson skrev:
För att ni ska märka någon direkt skillnad på <<Bredda sidan>> så måste ni ha en lite bredare skärm.
Jo, men det hade varit bättre att jag kunde utnyttja den skärm jag ändå har. Det är väldigt mycket av skärmen som är outnyttjat. Som det ser ut nu så är knappt 60% forum, 20% är reklam, 20% är helt vitt.
 
TheStills skrev:
Jag såg samma när jag surfade från min Android mobil (vilket Samsung plattan säkert också är, eller hur?).... Undrar om det inte är något med Android eller så är det så att BH inte håller sig inom web standard...
Jag testade precis från min Android-pryl och där fungerar det precis som det är tänkt. För er som det inte fungerar på, vilken version av Android använder ni?

Just dom bitarna av Byggahus är hyffsat standard i alla fall, även ifall vi kanske inte använder de vanligaste delarna av standarderna för att få till det. Det gör att det i vissa fall inte fungerar. Till exempel så är den annonsen helt ute och cyklar i ie6.
 
andersmc skrev:
Jo, men det hade varit bättre att jag kunde utnyttja den skärm jag ändå har. Det är väldigt mycket av skärmen som är outnyttjat. Som det ser ut nu så är knappt 60% forum, 20% är reklam, 20% är helt vitt.
Tanken är att det ska ligga saker längst ut till höger också, men då det för tillfället inte är fullbokat så blir det allt som oftast vitt där. Men när allting funkar som det ska så ska hela skärmen fyllas. :)
 
KnockOnWood skrev:
Felrapport:
När jag postar ett svar/kommentar till en av artiklarna får jag följande felmeddelande,
"Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable
Guru Meditation:
Bekräftat. Nya versionen av byggahus är tyngre för servrarna, vilket gör att de får jobba hårdare och ibland blir dom överbelastade. Det är när dom blir överbelastade som det meddelandet kommer upp.
 
mycke_nu skrev:
Det är något vajsing på Visa Inlägg..de senaste inläggen som visas är skrivna i månadsskiftet mars/april.
Kan du förtydliga vad du menar? På vilken sida finns "Visa inlägg" (länk!) och vart kommer du? (länk!) Vad ser du där (beskriv) och vad är det du förväntar dig se? (beskriv)

Edit: Och nu lät jag lite drygare än vad jag menade. Det var inte meningen. Sorry. :) Men kan jag få svar på dom frågorna är det jättemycket enklare att felsöka.
 
Noseone skrev:
Vet inte om det varit upp förr...

Jag kan inte svara på inlägg från min surfplatta när jag använder Opera. Nu när appen inte funkar så är det lite irriterande.
Det beror på att jQuery inte fungerar i Opera Mobile. jQuery används i sin tur av CKEditor som i sin tur används i vBulletin 4.1, som vi i vår tur använder i Byggahus 4.0. Det finns tyvärr väldigt, väldigt lite vi kan göra för att få ordning på det.
Vad som däremot går att göra är att på användarnivå stänga av CKEditor. Då får du en enkel textruta istället. Vill du göra det så klicka här: http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editoptions Scrolla sedan ner till "Redigeringsgränssnitt för meddelanden" och ändra den till "Grundläggande redigerare - Ett enkelt inmatningsfält".
 
När jag surfar runt i forumet får jag upp den här frågan lite för ofta: "Är du säker på att du vill lämna den här sidan?" Det jag gjorde var att jag började skriva ett svar i tråden, men ångrade mig och raderade. Systemet verkar "överkänsligt" och borde inte lämna felmeddelandet när man lämnat svarsfältet tomt, även om jag först skrev något.

felmeddelande.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu fungerar Byggahus-appen igen!

För att få igång den på iPhone och iPad så behöver man i vissa fall ta bort den och ladda ner den på nytt från AppStore. Du tar bort en app genom att peka på ikonen i två sekunder och sedan klickar på krysset.

På Android gör man så här:
  • Visa hemskärmen ("skrivbordet")
  • Klicka på Menu på telefonen. (Fysisk knapp, inget menyalternativ)
  • Klicka på manage applications
  • Klicka på fliken All
  • Scrolla ner till Byggahus och klicka på Byggahus-appen
  • Klicka på knappen "Clear data"
  • Backa ut ur menyn
  • Nu ska det fungera!
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Marlene Eskilsson skrev:
När jag surfar runt i forumet får jag upp den här frågan lite för ofta: "Är du säker på att du vill lämna den här sidan?" Det jag gjorde var att jag började skriva ett svar i tråden, men ångrade mig och raderade. Systemet verkar "överkänsligt" och borde inte lämna felmeddelandet när man lämnat svarsfältet tomt, även om jag först skrev något.

[bild]
Kan det vara så att du råkat skriva något i snabbsvarsfältet och sedan ångrat dig och raderat innehållet?

Så fort du börjar skriva något (det räcker med ett enda tecken) så får du kontrollfrågan om du verkligen vill lämna sidan och då missta det du eventuellt skrivit.

Edit: Förlåt, jag läste inte din fråga utan svarade direkt när jag såg din skärmdump. Jag håller med dig. Systemet borde inte visa upp ett felmeddelande om fältet är tomt.
 
johan_mlg skrev:
Kan du förtydliga vad du menar? På vilken sida finns "Visa inlägg" (länk!) och vart kommer du? (länk!) Vad ser du där (beskriv) och vad är det du förväntar dig se? (beskriv)

Edit: Och nu lät jag lite drygare än vad jag menade. Det var inte meningen. Sorry. :) Men kan jag få svar på dom frågorna är det jättemycket enklare att felsöka.

OK, om jag står här: http://www.byggahus.se/forum/medlem/47100

och klickar Visa Inlägg under min avatarbild, dvs http://www.byggahus.se/forum/search...id=47100&contenttype=vBForum_Post&showposts=1

så kommer det upp 17 sidor med 487 inlägg, varav det äldsta är från 2012-03-14. Eftersom jag varit medlem sedan 2008 borde det vara några till. Samma gäller andra användare jag kollat.
 
mycke_nu skrev:
OK, om jag står här: [länk]

och klickar Visa Inlägg under min avatarbild, dvs [länk]

så kommer det upp 17 sidor med 487 inlägg, varav det äldsta är från 2012-03-14. Eftersom jag varit medlem sedan 2008 borde det vara några till. Samma gäller andra användare jag kollat.
Aha. Nu förstår jag. Det är faktiskt helt korrekt som det är gjort, även om det är mer än lovligt svårt att förstå logiken i det hela.

Sökfunktionen returnerar endast 500 resultat, detta av prestandaskäl. Tyvärr så returnerar den lite för mycket inlägg. Tex så inkluderar den även dolda inlägg, raderade inlägg och liknande. Eftersom du inte har rättigheter att se dom så räknar den bort dom från resultatet, men den gör det "live". Dvs, den returnerar 500 inlägg, men innan den visar upp det så hittar den, säg 6 inlägg som du inte har rätt att se. Så då står det att den "visar resultat 1 - 30 av 494". När du sedan går till sida 2 så hittar den ytterligare 7 inlägg, så då blir det "Visar resultat 31 - 60 av 487". Backar man ännu längre back så kan det till och med hända att hela sidor blir tomma, och då minskar det totala antalet sidor. :screwy:

Jag hoppas vBulletin fixar till sökfunktionen lite i en senare version av vBulletin. Som det är nu så är den aningen buggig.
 
Per Eskilsson skrev:
Nu fungerar Byggahus-appen igen!

För att få igång den på iPhone och iPad så behöver man i vissa fall ta bort den och ladda ner den på nytt från AppStore. Du tar bort en app genom att peka på ikonen i två sekunder och sedan klickar på krysset.

På Android gör man så här:
  • Visa hemskärmen ("skrivbordet")
  • Klicka på Menu på telefonen. (Fysisk knapp, inget menyalternativ)
  • Klicka på manage applications
  • Klicka på fliken All
  • Scrolla ner till Byggahus och klicka på Byggahus-appen
  • Klicka på knappen "Clear data"
  • Backa ut ur menyn
  • Nu ska det fungera!
Kan verifiera att appen fungerar igen. Skriver detta från byggahus-appen. Nu kan livet återgå till det normala igen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.