20120512_180926.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hur vet jag vilken bulb som ska ner i vilket dykrör på en innova 50? har 4 bulbar men bara 3 hål att stoppa dom i.:confused: förbryllad. när jag ändå skriver hur har ni kopplat styrningen till laddomat 21? som jag har nu på gamla pannan så har jag en rökgastermostat som sitter på vägen me en bulb på rökröret som styr laddomaten, ska jag ha kvar den till innovan oxå eller kan jag koppla ihop den me pannan på nå vis?

tacksam för svar..
 
Redigerat:
Läs instruktionsboken! Detta är en komplett panna så det finns en utgång för laddpump. Den styrs bla av den långa rostfria givaren (rökgastemp)
 
Matss skrev:
Läs instruktionsboken! Detta är en komplett panna så det finns en utgång för laddpump. Den styrs bla av den långa rostfria givaren (rökgastemp)
okej. men i instruktionsboken står de inge om givarna o vart dom ska sitta. men ska jag anta att den rostfria ska sitta i rökgaslådan då..
 
Japp, va nåra år sen jag gjorde det där men de i koppar är två termostater och en termometer
 
Matss skrev:
Japp, va nåra år sen jag gjorde det där men de i koppar är två termostater och en termometer
.

okej, då kanske de inte spelar nån större roll i vilket dykrör dom i koppar hamnar, sen antar jag att man ska ha en termostat o en termometer i samma dykrör..
 
Den lilla (termometern) ska i först.
 
kulle
Verkar ju lite konstigt att dom här givarna inte är monterade vid tillverkningen ?
 
Om det är som på min solo + så levereras pannan med täckplåtarna lösa så man inte ska skada dom vid intagandet av pannan till pannrummet dom väger runt 500 kilo så det är lite kilon att baxa runt på.
 
smurfen72 skrev:
Om det är som på min solo + så levereras pannan med täckplåtarna lösa så man inte ska skada dom vid intagandet av pannan till pannrummet dom väger runt 500 kilo så det är lite kilon att baxa runt på.
baxa en baxi :) de är samma här, täckplåtarna kommer för sig.. men de är konstigt att de inte står nånstans vart givarna ska i. de som Matss sa att den lilla (tydligen termometern) ska i först har man ju ingen anning om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.