Kolla in kran-kaoset i vår tvättstuga. På inkommande vattenledning sitter en kallvattenkran som sticker ut på ett olämpligt sätt, och det är inte ovanligt att man slår i den då man jobbar i tvättstugan.

Bredvid den nya torktumlaren sitter en varmvattenkran med en slang på. Den sitter olämpligt till eftersom den är ivägen för torktumlaren så jag har fått senställa den.

20120509012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Det här funkar helt enkelt inte längre. Varmvattnet är det enda som går att rikta hjälpligt och den tappen duger till att fylla skurhinkar, men är för varmt för det mesta. Vi behöver någon form av blandare, och troligen en lite längre slang kopplad till den så att man kan fylla skurhinkar, spola av skitiga stövlar mm. Helst ska det finnas en utslagsho eller liknade, men tvättstugan är så trång att den inte får ta någon plats.

Jag behöver tips och idéer! Vad ska man ha för blandare som passar att sätta på väggen? Hur sätter man lämpligast upp den? Vad ska man ha för ho? Och vad behöver man egentligen i en tvättstuga?
 
Hej !! Du kan möjligtvis inte flytta torktumlaren från golvet och ställa den på tvättmaskinen ?
Då kanske du kan sätta en utslagsvask på väggen i utrymmet där torktumlaren står i dag :)
Tyvärr är jag inte bra på kranar osv.. men det kommer nog någon kunnig och hjälper dig / Micro
 
Att göra en tvättpelare är en möjlighet. Nu syns det inte på bilden men ovanför tvättmaskinen hänger torkställningen, fast det kanske går att flytta den på något sätt.
 
Tja, gör tvärtom då, ställ tm där tt står och hysta upp tt ovanpå. Placera en liten grovdiskbänk/ho där tm står idag? Avslutningsvis är det ju bara att rensa upp i rördragningarna och ta bort allt som inte behövs. Vill du verkligen lyxa till det kan du ju som grädde på moset också plugga där det blir hål efter bortplockade delar, kanske tom innan du öppnar huvudkranen igen =)
 
Hmm.. ja det var ingen dum idé. En grovdiskbänk innebär ju också att man får en arbetsyta att vika tvätt på. Den funktionen fyller torktumlaren idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.