Hej, någon som vet exakt vilken modell av åkgräsklippare detta är? Säljaren vet att den är från 80-talet och han tror att det är en Stiga Park eller Villa, men dessa finns i flera olika varianter antar jag.

Motorn är en B&S, 10hk. 3 skärknivar.

Någon som vet om det finns instansat modellnummer eller liknande? Var i så fall?
Bifogar bilder, och mycket tacksam för tips!
 
  • bild 22222(2).JPG
  • bild4444.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild (1)1111.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael 00
  • Laddar…
stiga park
 
stiga park 2000 tror jag den kan heta, ev. med en bokstav efter
är det elstart?
 
Ja, det är elstart. Jag har hittat en bild i en gammal manual från Stiga, den är väldigt lik Park President-Pro16. Skall kolla om jag hittar en sprängskiss på Stiga Park 2000 också, och jämföra.
 
ullberg
Som tidigare talare sagt, Park av någon form, Villa är bakhjulsstyrd och inte midjestyrd som denna (åtminstone när man pratar denna tidsålder, kanske har de ändrat till midja på de senaste årsmodellerna fast jag tror inte det).

Park 2000 tror jag är ett hett tips men det har funnits många modeller. Sist jag var i kontakt med Stigas tekniska support var de helt ok hjälpsamma så det kanske är värt ett försök för få hjälp att identifiera.

/U
 
Det ser ut som en sån åkgräsklippare som jag hade för 7-10 år sedan.

Jag har för mig att den hette Park 2000, precis som andra skrivit redan.
 
Definitivt en Park, men jag tycker det ser ut som en från efter 2000-tiden, dvs ca mitten av 80-talet till runt millenieskiftet när park senator/president-generationen kom. Är jag inte ute och cyklar hade 2000 motorhuv i glasfiber som satt på gångjärn baktill medan den senare hade plastmotorhuv som man lyfte bort när man ville komma åt motorn.
 
Göran.W
Park 2000
Serienumret finns instansat på den vänstar sidan om jag inte minns fel så är stansat på den delen som svänger.

Park 2000 har en liten lucka med gångjärn man lyfter om man ska dra i gång den för hand.
 
  • Gilla
Fseger
  • Laddar…
Krilleman
Du har garanterat en Stiga Park 2000 eller 2002

Min stiga park 2002 har väldans likheter med din! Dock inte samma motor men min kan vara bytt...

Bifogar lite bilder, fast jag har bytt sits till en med dubbla öl-hållare! (y) (y) :wow:
Biltemas art nr 19-3721. Hållaren är lite modifierad men den gör sitt jobb!!! Sitsen kommer från en truck! Ställbart ryggstöd för OT... :cool:

Dock saknar min klippare märkning! Finns ingen text/skylt/märkning någonstans! Har letat på dom mest konstiga ställena, fick med en instruktionsbok när jag köpte klipparen och den säger Stiga Park 2002! Och alla reservdelar jag handlat hos auktoriserad verkstad finns med i sprängskisserna, dock har artikelnummrerna bytts ut sen instruktionsboken trycktes. Men jag har inte haft några problem med reservdelar hittills...


DSC00063.JPG
DSC00064.JPG

DSC00065.JPG
DSC00071.JPG
 
Redigerat:
Najs, måste skaffa ölhållare till min. Har hittat instansat på vänster sida framför batterihållaren att det är en Park 2002. Har fått igång den nu, klippaggregatet fungerar och den går hur fint som helst! Vilka kvalitetsgrejer!
 
Krilleman
Det är ju det som skiljer dagens plast-prylar från gamla hederliga prylar, får man det att fungera snurrar det på i en evighet...

Dom som köper plastiga Stiga Primo idag för ca 12,000:- tror ni dom fortfarande är OK efter 30 års drift??? Inte jag iaf...

Och nu ska jag inte lova för mycket för jag har fortfarande lite problem med min... Men jag återkommer till detta eminenta underbara forum om problemet kvarstår! :cool:
 
Redigerat:
Hej kan du dela med dej av manualen till den gamlaastiga parken jag har en sån med lite problem
 
Skulle vara glad för en bild på midjan och hur remarna sitter där
 
Krilleman
Provar att ladda upp en bild från funktionen "ladda upp bild från dator"

Remmar mittparti.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hjälper denna dig?
 
Hej ja TACK så mycket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.