Visst, det beror väl på en massa olika saker, vad för slags mur, hur lång, hur hög o.s.v. men jag tänkte ändå fråga om någon har lust att berätta? Jag menar då endast material. Vi har tänkt att ha stödmur runt 3/4 delar av vår tomt i varierande höjd men än så länge är det bara tankar. Så som första start i vad det kan tänkas kosta så ställer jag frågan på detta eminenta forum.

// Lina
 
Billigast är förmodligen en slipersmur, till de dyrare alternativen hör gjutna murstenar som man köper.
Låga murar kan bli jättebilligt eftersom belastningen inte är så stor, men över 1m blir det genast dyrare.

Att gjuta betongmur eller använda sig av betongblock (L-stör) brukar ligga kring 1.000-lappen/kvm.

Räkna med från 500:- kvm mur och uppåt.
 
Huga, låter dyrt. Det är alltså bara materialet? :(. Låter som om nästan 50000 kommer ryka på en mur... Men vad ska man annars hitta på? Vi har en tomt på 7-800 kvm vilket ju inte är så värst stort och man vill ju inte att halva ska gå åt till sluttningar. Nej, det blir nog till att skaffa mur trots priset. Får väl försöka göra den så låg som möjligt...

Tack för infon // Lina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.