Status
Inte öppen för fler kommentarer.
liftchefen skrev:
Fråga
Om jag testar att installera ändå, finns det risk att jag slår ut grannens begränsningsslinga?

Jag hade provat och sett vad som hänt, du kan ju ta och göra en minislinga precis intill gränsen till grannen, funkar det inte så lämna tillbaka din klippare
 
Ska testa ikväll, om regnet kan lugna sig lite bara! ;-)
 
micked99 skrev:
om du startar roboten "bakom" laddaren och direkt trycker på hem knappen så kommer den gå ett varv med knivarna igång hem till laddaren.
Hej. Har provat med detta flera gånger men det funkar inte. Dem flesta gången sökte den sig till ladning klipper inte. En gång började den klippa som vanligt. Vet ej om jag gjorde allt rätt :D. Någon som har försökt
 
Hej läste på forumet att någon hade problem då Landroiden skulle gå till laddstationen. Det är tydligen så att den slutar att klippa och går mitt över "tråden" tillbaka till laddning. Då gräset inte är klippt utanför tråden fastnade klipparen. Det innebär att man inte vågar lämna klipparen några dagar utan tillsyn med risk att den sitter fast då man kommer hem. Det kan väl inte vara meningen att man måste kantklippa varje vecka för att få systemet att fungera. Är det någon som har erfarenhet eller rent av en lösning på detta problem.
 
husköp skrev:
Hej. Har provat med detta flera gånger men det funkar inte. Dem flesta gången sökte den sig till ladning klipper inte. En gång började den klippa som vanligt. Vet ej om jag gjorde allt rätt :D. Någon som har försökt
Har också provat detta utan att fått de att funka
 
Hej, nu har jag kört igång våran Landroid.

Den fixar halva begrånsningsslingan men när den närmar sig häcken och grannens slinga virrar den bort sig och stannar till sist och larmar.

Den här klipparen fungerar alltså inte i villaområde ihop med andra robotklippare! :(
 
liftchefen skrev:
Hej, nu har jag kört igång våran Landroid.

Den fixar halva begrånsningsslingan men när den närmar sig häcken och grannens slinga virrar den bort sig och stannar till sist och larmar.

Den här klipparen fungerar alltså inte i villaområde ihop med andra robotklippare! :(
Riktigt dåligt..... Är det någon som fått besked om någon software-uppgradering? Jag har frågat för 2 dagar sedan men ej fått något svar än, dålig support... och så kallar de det för hot-line
 
Sugen på en Landroid, men undrar:
* Min gräsmatta är bedrövlig, med mycket hål och gropar. Vad är er erfarenhet med Landroid, verkar den klarar även en riktigt ojämn gräsmatta?
* Hur skarvar ni sladden när ni köpt HQ-kabel? Finns det några speciella kopplingsdon eller hur gör man för att få ihop de olika kablarna?
 
marcurious skrev:
Sugen på en Landroid, men undrar:
* Min gräsmatta är bedrövlig, med mycket hål och gropar. Vad är er erfarenhet med Landroid, verkar den klarar även en riktigt ojämn gräsmatta?
* Hur skarvar ni sladden när ni köpt HQ-kabel? Finns det några speciella kopplingsdon eller hur gör man för att få ihop de olika kablarna?
Skarvar gör jag med vulktejp och krympslang.
 
liftchefen skrev:
Hej, nu har jag kört igång våran Landroid.

Den fixar halva begrånsningsslingan men när den närmar sig häcken och grannens slinga virrar den bort sig och stannar till sist och larmar.


Den här klipparen fungerar alltså inte i villaområde ihop med andra robotklippare! :(
Då får vi hoppas att det skall räcka med 5m mellan mig och grannens HQ...annars får jag klippa hans kabel.....:-D
 
Intresserad av att köpa en landroid, men jag har en väldigt tät gräsmatta. Klarar den av det? Någon som har erfarenhet?
 
pegualin skrev:
Intresserad av att köpa en landroid, men jag har en väldigt tät gräsmatta. Klarar den av det? Någon som har erfarenhet?
Det är väl bara positivt! :)

Skall nog inte vara några problem!
 
marcurious skrev:
Sugen på en Landroid, men undrar:
* Min gräsmatta är bedrövlig, med mycket hål och gropar. Vad är er erfarenhet med Landroid, verkar den klarar även en riktigt ojämn gräsmatta?
* Hur skarvar ni sladden när ni köpt HQ-kabel? Finns det några speciella kopplingsdon eller hur gör man för att få ihop de olika kablarna?
Jag har okcså dålig/bedrövlig gräsmatta inga problem klarae den bra.
Krympslang funkar bra tycker jag så länge.
 
Jag har ochså köpt mig en Landroid, Dock bara packat upp den ut kartongen än.
Kanon med en tråd om denna.
Nu har jag några funderingar över installationen.
Kan göra som alt.2 enligt bilden, men då måste jag ha kabeln liggande över markstenen, så jag är mest inne på alt.1
alt1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
alt2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alt.1 är är då tanken att jag lyfter in klipparn i det i lilla området när jag vill den ska klippa där. Men kommer det fungera? kommer den tro att jag är utanför området eller kommer det bli strul för att kablarna ligger bara 160cm ifrån varandra. Borde bli samma som grannen skulle ha en slinga och då var det ju tvunget att ha 4,5m imellan,.
 
Redigerat:
Jag hade kört på alternativ 2 då slipper du ju flytta på den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.