Ska inhandla foder till fönster och dörrar. Ska bli skönt att man snart kan börja inreda.
uploadfromtaptalk1320062782028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Fint bygge, men jag tycker också att fönstren avviker lite estetiskt från innan. Kanske hade varit bättre att behålla mellanrummet dörr-fönster i en ljus färg? Hur som helst inspirerande!
 
Vi funderar på att måla fönstret vitt. Tyckte det blev för mycket grönt när fodrena kom upp.
 
Redigerat:
AXS
Tycker det överlag ser mycket bra, snyggt!
Men som du säger, fönsterfoderna behöver nog en tankegenomgång.

Det är inte fult nu, men passar inte perfekt.
De andra fönsterna har inga foder alls.

Det kommer nog bli kanon till slut och mycket mer plats än innan!
 
Målade sista listerna invändigt förra veckan men min kamera på mobilen har pajat. Ska se om jag kan fixa lite bilder på hur det blev invändigt.
 
Skramlar liv i denna tråd: Tycker det blev snyggt, som om det alltid funnits en sådan veranda där. Varför inte sätta gröna fönsterfoder på hela huset. Huset står ju för det "vita" :)
 
Det kommer men vi har lite mer att göra innan dess.
 
När du ändå påminnt mig om denna tråd kan jag ju lägga upp bilderna på hur det blev invändigt.
 
  • SAM_0442.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SAM_0443.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SAM_0444.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Snyggt!! Visst har ni byggt möbelemanget själv? Ser att ni fått plats med barnvagn och en del klädförvaring. JO, jag ser den där "Ernst-repet" i hörnet...cool.
 
Ja det är min fru som snickrat bänken. Visste inte att Ernst hade kört med det, gillar inte han. Nu blir det till att riva :).
 
A-ha det är till att ha en händig fru. Äsch bry dig inte om min lilla "Ernst-vits". Gillar inte heller han; han hade ju rundstav till allt he-he.

Hur som helst snyggt blev det.....å så tycker jag "det gröna" på utsidan är både annorlunda och passar till hus-stilen; lite rustik, gammal stil , men nytt!

Hälsa frun ;)
 
Det var ju trevligt! Byggt allt själv, ja. Hur lång tid tog det, och vad kostade det?

Har du använt några specialverktyg (rören såg svetsade/lödda ut), eller är du kanske snickare i det professionella.
 
Enda tiden jag vet är stomresning och tätning som tog en vecka. Resten har jag dålig koll på eftersom edet blev en kväll där en helg där. Kostnaden kan jag kolla upp men platta fanns sedan innan.

Jag snickrar bara åt mig själv inget professionellt, men skulle vilja. Svetsat av min granne med pinne, är helt kass på det. Dock kan jag svetsa MIG.
 
(y) Vad är det för ytbehandling på golvet?
 
Borstat och sedan lutat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.