S
en dag så har du en fixad. minus då letande efter passande gångjärn
 
Glöm inte att gör en egen film och visa oss(y)
 
Tar nog mer än en dag för en amatör som mig...:surprised:
 
Håller med föregående talare. Full redovisning här med bilder och eller film(y)
 
S
inte då. om du funderar på hur du ska göra och gör en liten planeringsritning . så får du ihop det på en dag
 
När man tittar på filmen kan man välja HD och då länkas man vidare. Och där ser man mycket bättre hur den är konstruerad och den är inte så komplicerad som man får intrycket av vid första gången man tittade. Problemet är bara gångjärnen i stegen måste vara specialbyggda.

För övrigt väldigt smart lösning.

pär
 
Mycket trevlig stege. Håller den för en klump på +100 kg? ;)
 
ullberg
Kan någon förklara vad som är så speciellt med gångjärnen, ni har säkert rätt men jag fattar inte riktigt. från mitt lekmansperspektiv känns det som att det går att lösa med enkla tappar (vilket skulle kunna vara hur de gjort det baserat på de små prickarna), om än att man behöver någon form av bussningar för att det inte ska bli för stort slitage. gångjärnen mitt på stegen går väl också med tappar och ett bleck som sammanbinder (fast något sådant ser jag inte på filmen).

Väldigt snygg hur som helst, ganska mycket coolare att komma med en sån istället för teleskopstege.

/U
 
Som inredningssnickare bör man ha en sådan stege på jobb. Rätt bra reklam, om man gjort den själv dvs. :)
 
Ser ju inte så svårt ut..
 
  • corner_ladder_03.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en 45 regel som de fräst ur eller nån limträ?
 
Knappast 45 regel då de verkar ha en tendens att vrida sig väldigt mycket. Säkert något annat de klyvt och hyvlat till. Men vad vet jag..
 
Björk tror jag att det är
 
Många ställen att klämma fingrarna på..

Jag skulle garanterat lyckas fastna med änden på byxbenet i ett steg och sedan falla handlöst. :screwy:

Vill ju inte vara negativ, men stegen är nog mer klurig/innovativ än säker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.