Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Men varför kan man inte lägga kabeln helt i kanten? Är 45 cm nödvändigt? (Gillar inte att trimma.)
 
JazzBosse skrev:
Men varför kan man inte lägga kabeln helt i kanten? Är 45 cm nödvändigt? (Gillar inte att trimma.)
Den kan då inte köra till laddstationen, eftersom den åker på mitten av sladden. Jag tror dock att 45 cm är overkill, men kan behövas i innersvängarna.
 
Jag la först den 45 cm men har ändrat nu ligger den ca 35 till och med 30 på sina ställen. och det verkar funka men man får ha lite mer i hörnen. men de är bara att prova sig fram
 
Nu har jag vänt knivarna, efter 3 dagar så har den klippt en del och jag har inte klippt ner mattan innan utan det fick Landroid göra. Vilket gick bra. Men ställningen till hoppmattan har gjort knivarna slöa. Har nu skruvat plank på mattans ställning så den inte skall köra över och klippa metall.
 
Ett tips gräv ner benen en liten bit under gräset på studsmattan så kan den klippa under den
 
Bra tips, skall göra det
 
Skulle vara kul och veta hur den beter sig om den kommer utanför slingan, den ska känna av att den är utanför (enl bruks) men vore bra att få det bekräftat.

hur snabbt stänger den av och stannar?

prova att låta den kör mot slingan och just när den lägger i backen lyfter ni i baken så den inte backar och när den ska börja köra framåt igen släpper ni ner drivhjulen, detta för att simulera en slirning som ofta förekommer i fuktigt gräs eller en slänt.
 
Min körde utanför slingan där jag gjort lite för tajt passage va bara 40 cm mellan kablarna den hade kört ut max en halv meter och larmade att den var utanför arbetsområdet.
 
Skickade förresten ett mail till worx och frågade om det kommer att gå att uppdater programvaran. Samt om det på nått sätt går att köra knivarna när den kör hem för att slippa så bred gräs kant utanför slingan. Återkommer med svar
 
Min åkte utanför när studsmattan stod nära kabeln. Verkar som när den backar så kan den komma utanför. Fen stannade på stört då.
 
@ TrollMann & grymtar

tack för snabbt svar!!

Låter bra att den stannar som den gör, lutar åt att det blir en sådan.
 
  • Gilla
Dudeish
  • Laddar…
grymtar skrev:
Skickade förresten ett mail till worx och frågade om det kommer att gå att uppdater programvaran. Samt om det på nått sätt går att köra knivarna när den kör hem för att slippa så bred gräs kant utanför slingan. Återkommer med svar
om du startar roboten "bakom" laddaren och direkt trycker på hem knappen så kommer den gå ett varv med knivarna igång hem till laddaren.
 
Ok ska testa tack för tipset
 
Grymt! Då slipper man flytta kabeln närmre!
 
Tror ni att det kommer någon uppdatering, eller är det ens möjligt? Skulle vara grymt ifall man kunde få den att pipa lågt utom vid stöld!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.