Hej :) går och funderar på att köpa ett laserpass som lodlinjen går över taket.
Har kikat på Bosch pcl 20.Det är ett mångsidigt pass, och inte så dyrt. Men har den en lodlinje som går över taket?
Om man jämför den med Bosch gll 2-50 (blå serien) som är dubbell så dyr. vad är största skillnaden på dom?


mvh Thomas
 
Tack för svaret. Jag ser på videon Bosch gll 2-50 att den vertikala linjen går upp i taket,
men hur långt in på taket går inte att se. Bosch gll 2-80 är grym :) den går 360.
synd att den är så dyr. Den går lös på närmare 4000 kr.
 
PCL20 har en liten extrafiness och det är en lodfunktion som ger en punkt i golv och tak utöver krysset. För mig räckte detta när jag renoverade garaget och byggda nya mellanväggar. PCL20 med stativ var rätt prisvärd iaf när jag köpte den. Helt OK för inomhusbruk men funkar i princip aldrig utomhus (knappt ens inomhus om solen ligger rakt på).
 
Håller med ClasseClas, jag har också en Bosch PCL20 och tycker den funkar helt OK inomhus och upp till avstånd om ca 8 m (över det så börjar linjerna bli lite väl tjocka för att ge någon vidare precision). Utomhus funkar det i princip bara efter att solen gått ned.
Jag har hursomhelst haft mycket nytta av lasern både för att regla upp väggar och sätta kakel och klinker. Också imponerad över att jag inte behövt byta batterier i den än.
 
Lino L2P2 är toppen!
 
Ola78
Om du nu inte vill lägga för mycket pengar kan kanske denna vara ett alternativ istället http://www.toolab.se/produkt/PLL-360-Bosch-Korslaser-Linjelaser. Har den själv och har använt den till bl a att sätt upp inneväggar då linjen går upp i taket om man så vill och än så länge har jag varit nöjd.
 
Den ser fin ut =) vad är det för skillnad på pll 360 och pcl 20 förutom lod funktionen. Hur långt går pcl20
laser linjen horisontellt (går den på nästa vägg) och vertikala linjen går den över taket? pll 360 går 360 grader
horisontellt, går den också 360 grader vertikalt?
 
PLL360 går inte 360 grader runt med lodlinjen. Den går bara 100 grader.

Jag har en sådan och tycker att den har fungerat utmärkt för de saker jag har använt den till. Dock har jag inte provat den utomhus så det kan jag inte uttala mig om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.