Hej!

Undrar om någon kan hjälpa mig med att hitta bredbandsleverantör.
Håller på att bygga nytt hus i ett område på 19 fastigheter.

Har fått för mig att Telia har typ (nästintill) ensamrätt på telefon, bredband och tv?
Stämmer det?

Vad finns det fler för leverantörer?
Någon som är bättre än en annan?

Tacksam för svar
 
Det beror väl på vilket område du bygger i.
Hur det är förberett med rör i backen, stadsnät? Telia? Andra aktörer? Svårt att svara på....
Fjärrvärme?
 
V Klagstorp i Malmö
Ingen fjärrvärme.
Tror inte det finns något förberett i gatan.
Tänkte mer om du kanske kan namnen på aktörerna så kan jag själv jaga dem på prisuppgifter o jämföra.
 
Det låter som om du behöver någon xDSL (ADSL, VDSL) leverantör eller trådlös (3G, 4G, radio) leverantör.
Använd google och sök på bl.a. bredbandsleverantör malmö. finns hur många träffar som helst.
 
Rekommenderar dig att ringa Syd Antenn &Tele på Danska vägen. Suttit som ordförande i en Brf i Malmö och fick nys på Syd Antenn. Proffsigt bemötta och fick en fiber dragen in i föreningen för en spottstyver. Ring och kolla.
 
Finns det stadsnät, så finns det många leverantörer... bäst pris brukar ligga på ca 125:-/månad (eller lägre ?) inkl moms för 100Mbit bredband/lgh och de vanligaste tjänsterna (IP telefoni, epost etc..). Sen tillkommer förstås anslutningsavgifter, men du verkar ligga ganska centralt till så det behöver inte bli så dyrt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.