Överlag ett stort lyft tycker jag. Bra jobbat!
 
Mycket trevligt upplägg! :)
 
Efter lite användning måste jag säga att jag håller med alla som tycker att det är en kraftig visuell slagsida åt vänster vilket gör det jobbigt att läsa.

Jag har suttit någon timme nu på morgonen och funderat på varför det känns så besvärligt.

Det finns två skäl (minst)

1. Ja måste vrida på huvudet för att läsa sidan med senaste inlägg. Att bara flytta ögonen under så lång tid är helt enkelt obekvämt under lång tid.
2. I mitt fall blir det ofta en kraftig kontrast mellan datorskärmen och bakgrunden. När man hela tiden läser ute vid kanten kommer denna kontrast i blickfånget hela tiden vilket är ansträngande för ögonen.

En (förhoppningsvis) enkel åtgärd skulle vara att göra fälten Senaste inlägg, Svar, Läst och I forum smalare och låta rubrikerna breda ut sig mera åt höger så som det var på den gamla, betydligt ögonvänligare, versionen.

En annan font i rubrikerna skulle också hjälpa upp läsbarheten, jag har en bra skärm (MacBook PRO), men fetstilen är på gränsen till grötig.
 
Är det för sent med ett förslag till en liten funktion? Annars får ni spara det till 5.0... :)
När man läser ett citat är det ofta klippt och man kan missa viktig information. Så en "Följ-citatet-knapp" hade möjliggjort att man hittar den fulla texten i en lång tråd.
 
Darth Peter skrev:
Är det för sent med ett förslag till en liten funktion? Annars får ni spara det till 5.0... :)
När man läser ett citat är det ofta klippt och man kan missa viktig information. Så en "Följ-citatet-knapp" hade möjliggjort att man hittar den fulla texten i en lång tråd.
Prova klicka på pilen till höger om "Darth Peter skrev" för att läsa det ursprungliga inlägget.
 
Stiligt! Det hade jag missat. Tack för hjälpen.
 
Mikael_L
Hehe, det tipset hade passat i "Den funktionen hade jag ingen aning om!" -tråden

mycke_nu skrev:
Den här tråden är tänkt att handla om prylar och verktyg som vi haft länge och som sedan helt plötsligt visat sig ha funktioner som vi inte hade en aning om. Fyll på med oväntade och coola funktioner som ni upptäckt hos era prylar!...klipp...

Och så nu kan vi se om länkningen även fungerar när jag klippt och klistrat från en helt annan tråd. ;)

edit: Japp, det funkade bara fint. Jag antar att det är siffrorna i quote-headern som är det unika ID'et för varje inlägg.
 
  • Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.