R
Hej,
Älvsbyhus bygger i ett område där vi är intresserade. Det som jag saknar dock är att säljaren säger att de varken kaklar i badrum eller kök, sätter in köksö eller braskamin. Varför vill inte Älsbyhus sälja tillval? Inom de flesta brancher är just tillval de man tjänar bra pengar på. Jag vill ju inte köpa ett nytt hus och själv behöva rodda med fler hantverkare för att färdigställa huset såsom vi vill ha det med tillval som var och varannan människa har i sitt hus.

Hur har ni gjort?
 
Redigerat av moderator:
Prova att använda sökfunktionen. Det finns massor om Älvsbyhys, om kakling av deras badrum etc.
 
Värt att notera är att regelavståndet i väggar eller bjälklag inte är anpassat för kakel och klinker. Man kan då få sprickor till följd av att underlaget rör sig.
 
Rolle85 skrev:
Varför vill inte Älsbyhus sälja tillval? Inom de flesta brancher är just tillval de man tjänar bra pengar på.
Antagligen vill Älvsbyhus ha så lika hus som möjligt för att kunna slimma produktionen. Ungefär som IKEA:s möbler eller menyerna på McDonalds.
 
Instämmer med pepparkaka. Som Henry Ford sa: "du kan få vilken färg som helst så länge den är svart"
 
Som svar på själva frågan så hade jag valt ett annat hus! Så här är det ju inom alla områden. Man kan köpa en enkel bil med få valmöjligheter eller en svindyr med massor av tillbehör. Det beror helt enkelt på vad man är ute efter och vad man vill betala.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.