Bowman
Är det någon som kan tipsa mig om ett bra ställe att införskaffa en sådan röjsåg någonstans i storgöteborg. Eller finns dom "överallt" kanske?
Jag prioriterar större affär, där man får bra hjälp om det är något strul typ.

Det verkar som dom kostar samma överallt på www i alla fall, är det vad man får räkna med?
 
Bowman
Ok! Tack för ditt svar, jag skall kolla in dessa, inte allt för långt att åka.
 
Bowman
Inga andra tips?
 
Stihl säljs i princip uteslutande i "proffsbutiker". För privatkunden finns här bara ett problem, nämligen att butiken ifråga inte är intresserad av privatkunder. Det brukar synas i prissättningen. Se bara till att hitta en butik som vill göra affärer med privatkunder så kommer du säkert bli nöjd....!
 
Bowman
MathiasS skrev:
Stihl säljs i princip uteslutande i "proffsbutiker". För privatkunden finns här bara ett problem, nämligen att butiken ifråga inte är intresserad av privatkunder. Det brukar synas i prissättningen. Se bara till att hitta en butik som vill göra affärer med privatkunder så kommer du säkert bli nöjd....!
Jag märker detta, jag har ringt runt lite och får ganska kyliga svar.
Konstigt att det är så svårt att hitta god och trevlig kundservice.
Priserna verkar vara stenhårt satta av stihl själva, och inga skillnader verkar finnas.

Avvaktar lite till och hoppas få något mer i denna tråd. 5.000:- är endå 5.000:- då vill jag inte stå med mössan i hand och be om ursäkt för att jag behagar gå in i affären... :)
 
Spot on. Fick samma bemötande i höstas när jag skaffade min FS130 och bytte därmed leverantör av Stihliga maskiner. Hittade tillslut en butik som både kunde leverera i tid, till rätt pris (5-10% rabatt), som var enormt kunniga osv. Dessutom följde det med en del brahasaker när jag gjorde själva köpet (polycut huvud, tråd etc).

I övrigt får jag gratulera till ett bra val. Har bara hunnit köra ett par dagar med sågen men den är verkligen grym. Om något har den varit lite knepigt att starta, men eftersom den knappt är inkörd ska jag vänta med ett utlåtande kring detta tills jag kört lite mer.
 
Bowman
MathiasS skrev:
Spot on. Fick samma bemötande i höstas när jag skaffade min FS130 och bytte därmed leverantör av Stihliga maskiner. Hittade tillslut en butik som både kunde leverera i tid, till rätt pris (5-10% rabatt), som var enormt kunniga osv. Dessutom följde det med en del brahasaker när jag gjorde själva köpet (polycut huvud, tråd etc).

I övrigt får jag gratulera till ett bra val. Har bara hunnit köra ett par dagar med sågen men den är verkligen grym. Om något har den varit lite knepigt att starta, men eftersom den knappt är inkörd ska jag vänta med ett utlåtande kring detta tills jag kört lite mer.
Låter bra!
Vacklade lite över att ens skaffa mig en eftersom bemötandet lämnade mycket att önska, men jag skall leta vidare. Hoppas någon annan från storgöteborgsområdet kan flika in kanske.
 
Redigerat:
Jag har handlat på småmaskinservice i Högsbo, trevligt bemötande, men tyvärr listpriser.
 
Bowman
pbengtsson skrev:
Jag har handlat på småmaskinservice i Högsbo, trevligt bemötande, men tyvärr listpriser.
Tack för tipset!
 
Redigerat:
Bowman
Jag köpte mig en Stihl FS130 idag. Det tog sin tid innan jag kom till skott :)
Jag har inte provkört den än (men kan inte tänka mig att jag blir missnöjd direkt)

Jag vill i alla fall rekommendera Göteborg skog och trädgård i sisjön där jag köpte den.
Jag var något inställd på att inte köpa om dom är vresiga och omedgörlig, med tanke på vad man tidigre upplevt i andra butiker.
Men, det var en trevlig kille med glasögon och mörkt hår som hjälpte mig och tog sig verkligen tid och förklara för och nackdelar och visade mig maskinen osv osv. En riktigt bra, kunnig och trevlig säljare.

Tänkte man kan skriva om bra saker med, och inte bara om dåliga upplevelser!
 
S
Är på väg att köpa en Fs 130 jag med.
Fick du någon rabatt eller är det listpris som gäller?
Brukar det komma någon kampanj med lägre pris.
Behöver ju inte maskinen förräns i vår så det är ju ingen panik.

/Sverre


Bowman skrev:
Jag köpte mig en Stihl FS130 idag. Det tog sin tid innan jag kom till skott :)
Jag har inte provkört den än (men kan inte tänka mig att jag blir missnöjd direkt)

Jag vill i alla fall rekommendera Göteborg skog och trädgård i sisjön där jag köpte den.
Jag var något inställd på att inte köpa om dom är vresiga och omedgörlig, med tanke på vad man tidigre upplevt i andra butiker.
Men, det var en trevlig kille med glasögon och mörkt hår som hjälpte mig och tog sig verkligen tid och förklara för och nackdelar och visade mig maskinen osv osv. En riktigt bra, kunnig och trevlig säljare.

Tänkte man kan skriva om bra saker med, och inte bara om dåliga upplevelser!
 
Bowman
SverreK skrev:
Är på väg att köpa en Fs 130 jag med.
Fick du någon rabatt eller är det listpris som gäller?
Brukar det komma någon kampanj med lägre pris.
Behöver ju inte maskinen förräns i vår så det är ju ingen panik.

/Sverre
Det är mellan affären och mig! :)
Men överlag så tycker jag att om du inte lyckas får avdrag på priset, så bör du försöka få några andra saker på köpet i alla fall.

Lycka till.
 
Bra inställning Bowman!

Och en extra sågklinga, rulle med trimmertråd eller dunk med alkylatbränsle är inte fy skam heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.