Kan någon var snäll och ta bort clasohlson-reklamen som dyker upp till höger. Drar man med pilen över den för att komma åt scrollningslisten så fastnar pilen där.
Detta är troligen ett "smart" trick som ska få fler att klicka på reklambannern, men det retar mig till vansinne :x
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Håller med. Otäckt ställe det där, och då menar jag inte affären :)
 
Vilka webbläsare händer det i?

Det är tyvärr inte så enkelt att man bara kan ta bort en annons. Clas Ohlsson har betalat (ganska mycket) för att få visa upp annonsen där och dom pengarna behövs för att hålla igång byggahus. Något dom däremot inte betalat för är för att stjäla folks muspekare och sabba sajten.

Edit: För att lösa akuta problem så finns lite tips i den här tråden om hur man får annonserna att bli lite snällare: http://www.byggahus.se/forum/information-feedback/193222-shockwave-flash.html
 
Jag har inga problem med bannern.
Använder Firefox 12.0
 
Explorer 8 händer det för mig, Firefox går ok.
 
Kör chrome, funkar för mig.
 
Kanske ngt. att ta upp med CO? De kan ju inte rimligen vara intresserade av att göra folk sura på deras annonser.

Det rälite som de här annonserna som går in och helt täcker en sida, ofta på tidningar. Förstår inte vad reklammakarna tänker på, jag blir bara förbannad när ett företag går in och stör mitt informationssökande så.
 
Snailman
jag har en dåligt uppdaterad explorer 8 , pilen blir jättestor när den är inne i co fält utanför är den normal... och den förflyttar sig normalt hela tiden
 
Underligt. Jag har inte lyckats klura ut hur man gör för att få igång Flash under IE8, men jag provade med en IE6 med Flash installerat och jag kan inte se samma problem där.

Exakt vad är det som händer? Ni drar muspekaren över annonsen och sedan så fastnar den där? För mig blir muspekaren förstorad, vilket gör att det ser ut som man måste dra den några millimeter extra innan den "släpper", men det är egentligen bara en illusion. Är det det här ni ser eller är det verkligen så att den fastnar?
 
johan_mlg skrev:
Underligt. Jag har inte lyckats klura ut hur man gör för att få igång Flash under IE8, men jag provade med en IE6 med Flash installerat och jag kan inte se samma problem där.

Exakt vad är det som händer? Ni drar muspekaren över annonsen och sedan så fastnar den där? För mig blir muspekaren förstorad, vilket gör att det ser ut som man måste dra den några millimeter extra innan den "släpper", men det är egentligen bara en illusion. Är det det här ni ser eller är det verkligen så att den fastnar?
Testa dessa VHDs från Microsoft, där kan du köra IE8 med Flash:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=11575
 
Helioz skrev:
Testa dessa VHDs från Microsoft, där kan du köra IE8 med Flash:
[länk]
Tack för tipset! Micrsoft kräver dock att man kör dom under VirtualPC. Vilket i sin tur kräver att man redan har tillgång till Windows. :confused: Som tur är så finns det en workaround för att migrera dom till KVM. Dock krävs det att delar av den migreringen sker under just Windows... :rolleyes:

Jag har lyckats få igång en hackish-lösning för att testa med IE6, 7 och 8. Men just flash vägrar rulla igång under något annat än IE6.
 
ja...., den kanske inte fastnar utan blir jättestor och därför känns det som den fastnar..., alltså precis som du johan_mig säger
 
johan_mlg skrev:
Tack för tipset! Micrsoft kräver dock att man kör dom under VirtualPC. Vilket i sin tur kräver att man redan har tillgång till Windows. :confused: Som tur är så finns det en workaround för att migrera dom till KVM. Dock krävs det att delar av den migreringen sker under just Windows... :rolleyes:

Jag har lyckats få igång en hackish-lösning för att testa med IE6, 7 och 8. Men just flash vägrar rulla igång under något annat än IE6.
http://danielmcormond.com/2011/02/21/how-to-use-microsoft-ie-vpc-images-with-virtualbox-on-mac-os-x/

Testar ni inte siten på native Windows?
 
Per har en Windowsmaskin med IE9 han testar på ibland. Själv har jag egentligen inte tillgång till någon Windows även om jag ofta lånar vänner och bekantas laptopar och testar på vid tillfälle.

Vi har hela vintern suttit och knackat på en ny version av Byggahus som vi ska släppa nu på måndag. Förhoppningen är att den ska bli startskottet för en ny och betydligt mer cross-plattform-byggahus som även funkar för våra Windowsvänner. :)

(Per sitter för övrigt till vardags med Mac OSX medan jag sitter med Debian GNU/Linux)
 
johan_mlg skrev:
Vilka webbläsare händer det i?
Jag använder Safari, version 5.0.5.
Alltså muspekararen fastnar inte helt, men pilen blir stor om man drar över annonsen och hindrar en från att komma åt scrollningslisten i högerkanten.
Då är det lätt att man klickar på annonsen av misstag vilket jag tror är meningen. Tyvärr ett fenomen som blir vanligare och vanligare på många hemsidor.
Har för tillfället Vattenfalls reklam i skärmen, men den beter sig inte på det sättet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.