Krilleman
Som rubriken säger, växellådan i min Stiga Park 2002 gav upp på absolut sista klippningen förra året. Med andra ord hög tid att ta tag i problemet!

Vad hände då? Gräset var färdigklippt för sista gången förra året och jag skulle bara köra in klipparen i garaget, hade växel i och rullade ner för en liten kulle och tyckte allt att den rullade på lite för "lätt" för att ha växel i... (har rullat ner massor med gången med växel i för den kullen) Väl nere ville inte klipparen röra sig ur fläcken. Inget driv på någon växel... Nåja, för att agera struts så stoppade jag huvudet i sanden och puttade in skiten i garaget och tog en extra grogg. Men tanken då var ju att: Gräset börjar inte växa först om ett halvår igen... Och det är nu det... :wow:

Jag fick ett tips om att det kanske fanns en brytpinne någonstans på drivlinan?! Remmen från motorn är OK! Växelföraren är också OK! Man känner att växlarna går i som dom ska. Alltså något i växellådan! Suck...

Någon vänlig själ med konkret tips? Fixa själv eller lämna in?

Eller kanske det lättaste alternativet: Skrota och köpa ny! :x

(för övrigt råkade jag av misstag posta samma inlägg i "verktyg maskiner och fordon" - för admins kännedom!)
 
Krilleman
Fel hittat och åtgärdat!

Pinsamt värre :surprised: då min polare och mekaniker kommer och ska ta sig en titt på problemet... En bult genom axeln/fälgen hade gått av vilket resulterade att diffen spann.

Ibland undrar man varför man blev röris och inte mekaniker... :wow:

Konstigt nog har den bulten genom fälgen aldrig gått av tidigare...

Nybörjarmisstag på stiga-fronten må hända?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.