Hej, jag har en elpanna med styrsystem tac xenta 302/tac xenta op. Igår kväll blev det tyst i radiatorerna och jag tittade på skärmen på op. Där har radiatorslingan vs01 försvunnit ur systemet. Där det förut stod både vs01 och vs02 (golvvärme) står det endast vs02.
Köpte huset förra året och eftersom det är en elpanna så har jag inte behövt röra systemet och har därmed inte så stor koll på hur det funkar.

Har skickat samma till tac men det kan ju bli billigare här :p

Det börjar bli kallt :eek:

Skickat från min X10i via Tapatalk 2
 
Redigerat:
Du kanske testat detta redan, men så länge du inte har några känsliga styrningar så kan du prova rycka ur DUC:en fram och tillbaka och se ifall den kommer tillbaka. Först och främst kan du ju starta med att dra ur OP:n en sväng!

Det tar väl kanske 15-20 sekunder innan den startat upp igen efter att du satt i DUC:en igen.
 
Tack för svaret, men jag har nog konstaterat att enheten för radiatorerna är död...
Var i kontakt med Schneider som numera äger t.a.c. och vi kom fram till att den nog pajat :(
Han som satt i supporten var han jag köpte huset av, snacka om sammanträffande :p

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 
Jasså, det var tråkigt. Antar att ni testat allt möjligt och omöjligt men bara för att vara på den säkra sidan; har du försäkrat dig om att det inte är kommunikationskabeln mellan 302:an och I/O som är glapp/trasig. Antar att det är en Belden eller TP-kabel som sitter på kontakterna som heter COM 1 & 2 eller något i den stilen.
 
Jag har en likadan till golvvärmen och där lyser en lampa när den är igång. På den trasiga lyser inget men jag har mätt ingående el och det funkar men sen ingenting...
Har kopplat förbi den så cirkpumpen går nu men med manuell styrning av reglerventilen.
Känns som att du kan lite mer om det där än mig :p

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 
Aha, ja då är det nog tyvärr så. Ja jag jobbar själv på Schneider/gamla TAC så jag har pysslat en del med prylarna. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.