Hej,
Jag skulle vilja ha en pardörr på nya kåken men verkar svårt att hitta en pardörr med u-värde 1 eller lägre.

Kan jag komma under 1 om jag tar en vanlig ytterdörr och kompletterar med sidoljus?
 
G
Du får gärna säga till om du hittar något bra. Är på jakt efter samma .....
 
Leksandsdörren har som lägst 0,65 utan glas på deras dörrar. Pardörr lär gå upp en del, men hålla sig klart under 1,0 skulle jag tro. http://portbolaget.com/ gör dörrar som håller runt 0,6 utan glas. Vi håller på att bestämma oss för någon av dem.
 
Bordörren som levererar en hel del har deras täckta ytterdörrar (enkla som dubbla) ett u-värde på 1,0, glasade varianter har u-värden på 1,0-1,4.
 
Ain´t good enough. :)
 
Hoppsan! Då ska jag kolla dem.
 
Ekstrands: "Marknadens lägsta u-värde som standard tät U=0,69w/m2, marknadens lägsta u-värde 0,5 w/m2 som tillval". Imponerande! Tack för tipset, arro66!
 
Pratade precis med säljaren på "Portbolaget" och något att tänka på är att vissa företag anger sina U-värden på "punktade mätningar" istället för på hela konstruktionen. Kan vara värt att kolla upp så att det angivna U-värdet inte är mätt mitt på dörren utan på hela konstruktionen med karm och allt. (inte mycket värt med U-värden på 0,5w/m2 på dörren om karmen eller fönstret ger U-värden på 1,0w/m2).
 
Sant PeterH-.

Bordörren börjar nu erbjuda passivdörrar men bara i modernt stuk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.