om man väljer att göra all invändig målning, tapetsering, golvläggning och kakling av ett normalstort hus ca 170 kvm. Vad har ni fått för avdrag på priset?
 
Hmm, ett litet bidrag kan jag ge. Vi fick 50ksek i avdrag för invändig/utvändig målning samt tapetsering. Huset är på 195kvm. Golvläggning och kakel/klinker fixar entreprenören för vår del.
 
Hej,
Inte direkt svar på din fråga men vi har från husleverantören fått pris-uppskattningar på delentrepenader och då pratar vi om 40 +50 tkr för målning och tapetsering (inkl material)utvändigt och invändigt . Detta innebär kanske att om man får en prisreduktion på ca 50 tkr för båda dessa moment så har husfirman behållit hela vinsten och mer därtill för att låta dig utföra ett jobb som innebär en stor mäng darbetestimmar. Tapetsera och spackla tar tid om man inte kan det ordentligt. /Rickard
 
Hej,
jag tror att du kan räkna med ganska stora avdrag och ganska mycket jobb :-/. Vi har fått pris på målning, spackling och tapetsering (väggar och tak) på 130 000. Av det är ca 25% material. I priset ingår även utvändig målning av huset (ca 180 kvm). Golv verkar inte vara så stora avdrag på, det går ruggigt fort att lägga för en hanterkare, kanske 10 000 SEK. Kakel och klinker ligger på ca 90 000 inkl material för ca 250-300 sek/kvm.

 
Är det verkligen inga fler som gjort det, att välja bort den biten på entrepenaden!!??

Tackar så mkt för den infon jag hittills fått, det är mkt intressant :D
 
Blev erbjuden ca 40 000:- i avdrag för att måla inv, tap, golv, lister.
Nej tack, varför lägga ner ett antal veckors jobb, när man redan har jobb på dagtid. Kvällar och helger är ju inte särskilt effektiva, alt ta semester och måla då men det är ju inte heller billigt.
Varför bry sig för lite växelpengar resonerade jag.
 
Vi får ett avdrag på 190 000. Då måste vi köpa tapeter och färg själva. Golv och lister ingår.

/s
 
Vi får ett avdrag på 190 000. Då måste vi köpa tapeter och färg själva. Golv och lister ingår.

/s
Det var ju lite lönt det, tapeter och färg är inte så dyrt.
 
Nu har vi lagt till 58 000 för att få samtliga våtutrymmen samt stänkskydd i kök utförda. I det ingår kakel/klinker för 200/m[sup]2[/sup].

Det blir lite minus och lite plus ;-)
 
Ca 160.000 avdrag för ett hus på ca 150m2
för invändig målning(vägg & tak), kakling, lister & innerdörrar, golv. Vet inte om det är bra eller dåligt.
materialet får man köpa själv då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.