Om du istället för att tänka 28x120/115 i lärk fundera på om du verkligen behöver den dimensionen. Det finns även sibirisk lärktrall i 22x95 vilket ofta passar bra på mindre altaner. Ett vanligt trick som man använder sig av är att om man har en liten altan ska man montera smala trallbrädor för att få den att se större ut, samma gäller om du ska montera panel i taket, smal panel i ett litet rum gör att det ser större ut. Breda paneler/trall på en liten yta gör att det ser ännu mindre ut.




Så, mitt alternativ om jag inte vill ha gröna av-sverker-fördömda trallbräder tycks vara att antingen köpa dyr men garanterad sibirisk lärk för runt 28-39 kr löpmetern eller lägga vanlig obehandlad furu som jag oljar in efter bästa förmåga. Både före och efter läggningen.

Vad tycker ni, alla kunniga? Det är ändå runt 150 kvadrat det handlar om, och vi är inte gjorda av pengar.

Det mesta kommer inte att vara under tak. Själva uteköket kommer jag att sätta tak på (kanalplast?), och till sittgruppen tar jag det gamla partytältet och flyttar för att få en uteplats i år. Men det mesta kommer att vara utsatt för det nordiska klimatets alla besinningslösa lustar.


/P
[/quote]
 
Bästa stället att köpa riktig Sibirisk Lärk är hos www.tra24.se
Bra priser har dom och alla tänkbara dimensioner.
 
Tra24.se verkar ha gått upp i rök sedan senaste inlägget – inga andra bra tips på var man kan hitta lärk till vettiga priser?
 
Ja var köper man bra och rimligt prissatt lärk?

Vi har ringt runt lite idag men har väl inte kommit på några guldkorn än.
 
Jem och Fix säljer här iaf nu för 21:- m

Någon av er som vet om man ska lägga lärken ihop eller om man ska ha en 4" imellan?
Hört olika från folk?
 
Den lärk som jag la för ca 2år sedan har inte krympt en millimeter. Fick rådet att lägga dikt, vilket jag aldrig skulle gjort. Nu blir det vattensamling på altanen så fort det regnar...
 
Längesen det var någon aktivitet i denna tråden, så tänkte höra igen vad det finns för nya prisvärda alternativ att köpa trall lärk ifrån.
 
Jag köpte lärk från Hols Hyvleri utanför Alingsås förra året när jag byggde uterum. Väldigt bra service och bra kvalitet på träet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.