hallå
tänkte mig ikea skåp, var, eller hur långt ner på skåpen sitter skruvarna så att jag vet var jag ska kortla, jag var just på ikea och dom skickade med en "gör det själv", men där i stog det inget om det, någon som har lust att mäta och svara
OBS ! sitter infästningen likadant på både stående och liggande skåp?????
 
Hur ska man förklara?
4 cm ner från stommens "tak". Eller....
Mitt i mellan hål nr 1 o 2 (samma nivå som man sätter gångjärnen förövrigt, fast på motsatta sida).
 
OBS! Måtten ovan gäller för väggskåp "vanliga" och högskåp.
 
Ring till IKEAs kundtjänst. De kan faktiskt hjälpa dig! (Jag fick denna fråga besvarad, men minns tyvärr inte måttet.)
 
andersmc skrev:
Ring till IKEAs kundtjänst. De kan faktiskt hjälpa dig! (Jag fick denna fråga besvarad, men minns tyvärr inte måttet.)
ok, enkelt!!! :-[
 
70 mm från ovansidan om jag inte missminner mig. Annars gör som jag, kottla med 45*195. Då passar de flesta skåp !
 
MrMagic skrev:
70 mm från ovansidan om jag inte missminner mig. Annars gör som jag, kottla med 45*195. Då passar de flesta skåp !
japp, har funderat på det där.

tackar
 
Du kan skruva fästblecken i vilka hål du vill. Det enda du behöver göra är att borra två nya hål i bakstycket(masoniten).

Så gjorde jag för att slippa bygga om den befintliga väggen. Men du kanske inte har någon vägg alls ännu?
 
Betong skrev:
Du kan skruva fästblecken i vilka hål du vill. Det enda du behöver göra är att borra två nya hål i bakstycket(masoniten).

Så gjorde jag för att slippa bygga om den befintliga väggen. Men du kanske inte har någon vägg alls ännu?
nä, jag skall bygga 2 nya väggar, det är väl förborrade hål i bakstycket eller?
om inte, så är det ju inga problem!?

det var lite det som var grundfrågan, var det sitter orginal
 
Om du bygger väggarna med OSB eller spånbakom gipset, så behöver dun inte något mer att skruva i.

Och det kan ju vara bra av fler skäl.
 
hempularen skrev:
Om du bygger väggarna med OSB eller spånbakom gipset, så behöver dun inte något mer att skruva i.

Och det kan ju vara bra av fler skäl.
Pga vissa skäl så är det inte det smidigaste i mitt fall, har tänkt på det, men det drar med sig för mycket merarbete, tack ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.