Vi söker en firma som kan byta syll på vårt enplanshus, byggt 1973. Jag vill ha det utfört utifrån, det är mexitegel och trästomme. Inpregnerade syllar såklart.
Någon som har förslag på firma? Söker man på offertsidor eller Eniro kommer en massa skånska bolag upp, men vill ha någon lokalare än så. Huset ligger i Kungsbacka.

Tacksam för svar. Berätta gärna om jobbets omfattning och hur de löste det samt andra erfarenheter.
 
Hej,
Står inför samma jobb, har du genomfört ert jobb ännu? Vad använde du för firma? Nöjd? Kostnad?

Tacksam för svar. (Om du inte vill lägga allt här får du gärna skicka ett meddelande till mig).

Mvh
Sulan
 
Har varit inblandad i ett liknande projekt - dock inte utifrån. De flesta byggfirmor kan utföra arbetet - det du behöver hjälp med är att bedöma vad som bör göras och hur det bör göras.
 
fischere skrev:
Vi söker en firma som kan byta syll på vårt enplanshus, byggt 1973. Jag vill ha det utfört utifrån, det är mexitegel och trästomme. Inpregnerade syllar såklart.
Någon som har förslag på firma? Söker man på offertsidor eller Eniro kommer en massa skånska bolag upp, men vill ha någon lokalare än så. Huset ligger i Kungsbacka.

Tacksam för svar. Berätta gärna om jobbets omfattning och hur de löste det samt andra erfarenheter.
Nu kan jag inte konstruktionen, men står inte fasadstensväggen ivägen för att komma åt regelväggens syll? Måste det inte göras utifrån?

Betr. förslag: Hör runt bland grannar, släkt, vänner och bekanta! Kolla med andra hantverkare du har varit i kontakt med om de har några förslag.

På "offertsidor" på Internet är nog chansen större att man hittar dem, som av olika shäl inte får jobb via kontakter.
 
Särö Villabygg bytte vår syll. Mycket seriös firma, väl utfört arbete, helt enligt offert!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.