Någon som kan tipsa om vart man köper en prisvärd handdukstork?den ska vara vattenburen, Ej vit och gärna rätt stor...ej 50x50...
Har letat på nätet men det är ju omöjligt...finns en uppsjö.
Tack på förhand..
//
M
 
Prisvärd vet jag inte, tycker de flesta är överprisade då det oftast bara är ett rör med vätska och en enkel värmare....

Däremot funktionell, jag personligen gillar inte modellerna som har svängda rör, där man skall peta in handduken och hänga den.
Då tycker jag att de som enbart har vertikala rör med krokar alternativt bara en hel platta är mer funktionella. Just för att man kan bara hänga handuken som vanligt, värmen sprids inifrån och ut.
 
svedbergs bas köpte jag på bygghemma.se under nån kampanj dom hade, kanske värt att kika på?
 
Jag köpte en vit på hornbach billigt, målade den med bilmetalliclack från mekonomen och satte i en 600w värmepatron från lokala rörfirman. Det blev riktigt bra och riktigt prisvärt, långt under halva priset på motsvarande "look"
 
Jag har köpt Hornbachs största "raka", den kostar väl under tusingen utan elpatron om jag minns rätt. Den finns bara i vit mig veterligen vilket var det jag ville ha mot vår vita vägg i badrummet. Tänk också på att vit färg har bäst effekt för strålningsvärmen.
 
Biltemas verkar ju vara i OK prisklass, annars är nog tipset att hålla utkik på kampanjer. Jag köpte en stor tork från Hafa på kampanj. Men det drar lätt iväg ändå med ventilpaket och elpatroner.
 
Köp en elhanddukstork istället med timer.
Det är på sommaren som man vill ha värme i handdukstorken, resten av året torkar handdukarna ändå.
På sommaren kommer det som bekant ingen värme i radiatorsystemet, så då måste man spetsa med elpatron i handdukstorken och de är svindyra (oftast lika dyra som en komplett hd-tork på el med timer).

http://www.pax.se/pdf/009-910102-c.pdf - funkar som den ska.

(Det är fukten som styr om värme i hd torken behöves, och det är på sommaren som det är fuktig luft)
 
MMR skrev:
Jag har köpt Hornbachs största "raka", den kostar väl under tusingen utan elpatron om jag minns rätt. Den finns bara i vit mig veterligen vilket var det jag ville ha mot vår vita vägg i badrummet. Tänk också på att vit färg har bäst effekt för strålningsvärmen.
Fast svart strålar bättre än vitt...
 
thomasx skrev:
Jag köpte en vit på hornbach billigt, målade den med bilmetalliclack från mekonomen och satte i en 600w värmepatron från lokala rörfirman. Det blev riktigt bra och riktigt prisvärt, långt under halva priset på motsvarande "look"
Ett litet förtydligande, vi har alltså vår tork kopplad både till radiatorsystemet och med en elpatron, så den funkar både sommar och vinter. :) det behövs!
 
haddirajan skrev:
Köp en elhanddukstork istället med timer.
Det är på sommaren som man vill ha värme i handdukstorken, resten av året torkar handdukarna ändå.
På sommaren kommer det som bekant ingen värme i radiatorsystemet, så då måste man spetsa med elpatron i handdukstorken och de är svindyra (oftast lika dyra som en komplett hd-tork på el med timer).

[länk] - funkar som den ska.

(Det är fukten som styr om värme i hd torken behöves, och det är på sommaren som det är fuktig luft)
Det beror ju på vad syftet med TS handdukstork är, och det vet vi ju inte. Skall den även bidra till uppvärmningen vintertid är det nog klokt att ha en vattenburen med elpatron.
 
thomasx skrev:
Fast svart strålar bättre än vitt...
Så är det kanske, tänkte mest jämfört med krom

Sent from my HTC One V using Byggahus
 
någon som har biltemas handdukstork? Nöjda?
 
mexitegel skrev:
Det beror ju på vad syftet med TS handdukstork är, och det vet vi ju inte. Skall den även bidra till uppvärmningen vintertid är det nog klokt att ha en vattenburen med elpatron.
Såklart, och då ska den ju monteras i golvnivå förstås för att ersätta annan uppvärmning.(y)
 
haddirajan skrev:
Köp en elhanddukstork istället med timer.
Det är på sommaren som man vill ha värme i handdukstorken, resten av året torkar handdukarna ändå.
På sommaren kommer det som bekant ingen värme i radiatorsystemet, så då måste man spetsa med elpatron i handdukstorken och de är svindyra (oftast lika dyra som en komplett hd-tork på el med timer).

Det beror ju på hur man har kopplat, jag har mina handdukstorkar på en egen slinga så stänger man av värmen kan man fortfarande ha värme på handdukstorken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.