Jag antar att man inte behöver bygglov för ett växthus då det är lika friggebod. Men om man bygger en friggebod på 15 kvm har man då förbrukat chansen att ställa upp ett växthus?
 
Japp, det är 1 eller flera komplementbyggnader om totalt 15 kvm som är bygglovsfritt.
 
Redigerat:
Är det inte 2 byggnader med max totalt area på 15?
 
Vatierar mellan komuner tror jag. En eller flera byggnader får iaf inte överstiga 15 m2
 
Oj, förlåt, jag sa fel. Det får vara hur många byggnader det vill som tillsammans får omfatta högst 15 kvm.
 
  • Gilla
Sigge1960
  • Laddar…
Är det verkligen så enkelt! Med tanke på alla medlemmar på Forumet, med egen tumstock och hammare, kan man nog förvänta sig att alla byggnader flyttas in under "Friggebod". Den där vindmöllan t ex, som står på ett cementrör 50 cm i diam, men betydligt större upptill, inrymmer frots allt en generator.------hm, jasså det gick inte!
Men trädäcket vi har på 100 kvm, kan man sätta ett lusthus och en friggebod på detta, som överstiger 15 kvm då dom inte rör vid marken.........
Tänkte bara få ihop något, som fick byggkansliet ur balans, kanske andra har någon kul ide`, ursäkta om jag kapar tråden, i en angelägen fråga.............
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.