De gula är för övrigt inget att hänga i julgranen, var nån påse som jag fick med när jag köpte något eller gjorde något eller vad det nu var. Jag fick dem hur som helst. Smakar vatten... :|
Men men, de är ju fina att se på om inte annat. :)

Vad har ni för sorter?
 
Våra gula är goda. Sort har jag ej tänkt på att kolla än men det kan jag försöka komma ihåg i morgon..

Vi fortsätter i alla fall att skörda både röda o gula cocktail tomater och dom stora röda tomaterna.
Har ju randiga i krukor också, får se om dessa hinner bli något. Satte dom helt för sent.

Gurkor skördas också :) Och dom är goooda. Inte fullt så vattniga som vanlig slanggurka, mer fruktkött och nästan inget kärnhus alls i dom.. smakar fin fint.
1 skiva täcker hela frukostmackan och lite till.. och dom varar ju i evigheter.

Här sitter Moa med dagens skörd, en relativt liten. Mäter nog bara ca 25cm i längd och straxs under kilot i vikt. Var tvungen att ta den redan för den höll på att bryta av platan helt trots att den är uppbunden överallt:

1313273749_resized.jpg
 
Redigerat:
Ja då börjar det bli dags och fixa till växthuset igen :)
Nu börjar det roliga..
 
Yes! Men fryser det inte om nätterna fortfarande? Jag tänkte vänta ett par veckor till, men det är kanske fel.
 
Vet inte.. någon natt kan de säkert vara runt någon minusgrad.
Ska inte plantera ut nått än.. men har en hel del som ska försås i kruka innomhus nu i mars innan det åker ut i huset.
Har tvättat av hela växthuset och skurat fönsterna.. städat invändigt.
Ska byta lite av jorden i plantlådorna..
 
Ja, det kan man ju göra. Får nog ge mig ut i växthuset i helgen i alla fall.
 
Persilja, gräslök och gurka förkultiverade.
4 krukor gräslök, 4 krukor persilja och 8 gurka.. Alla gurkplantor används inte utan ska bara ha 4 stycken. Tar dom 4 som växer bäst och blir kraftigast.
Ska sätta dill, rädisor, morötter och bönor också men dessa blir direktsådd sen. Har en tabke om att sätta/bygga ett par liknande pallkragar utanför ena långsidan på växthuset. Förra sommaren hade vi både rädisor och morötter inne i plantlådorna tillsammans med gurka och tomat men nu får dom flytta ut.
Även persiljan och gräslöken ska planteras ut i pallkragarna sen..
 
Nu måste natt-temperaturen stiga !! Gurkorna växer så det knakar och snart måste dom ut.. :)
 
Vad har vi för nattemperatur nu? Den går väl inte under noll?
 
Just i skrivandets stund har vi +4 i härjedalen, men hade strax under nollan härom natten. Så lite avis blir jag på er lite längre söderut.
 
Är väl allt mellan 2-7 grader.. Men vill minnas att gurkan inte vill ha under 12-15 grader..
Vill inte sätta ut den på dagen o ta in den på natten..
Snart åker den ut ändå och så får det bli som det blir :)
 
Också avis på er sörlänningar, här har det SNÖAT hela dagen! Önskar vi åtminstone hade er nattemp på dagen. Snön smälter i alla fall direkt, alltid en tröst :p
 
Sådärja.. Nu har gurkorna fått flytta ut i växthuset sedan nån vecka tillbaka.
Gräslök, persilja, dill, rädisor, morötter, jordgubbar och bönor är planterade i dom nybyggda planteringslådorna utanför växthuset.. Ska slänga in en bild på lådorna sen.. blev ganska nöjd för att vara byggda av gammalt spillvirke och kostade inte mer än en ask skruv :) och ett par timmars arbete.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.