När det gäller urvalet på stommarnas bredd i IKEA köket, så vet jag inte om det skulle ställa till problem, för när såg man en 30 cm lådhurts eller 10 cm skåp till ugnsplåtar, eller som min morsa (92) gnäller om var gång hon besöker mitt nya kök....SKÄRBRÄDA, en sån där man för in smulorna i skåpet........det gäller att vänja sig vid nymodigheterna, draglådor i underskåp, och inga ovanskåp, sådana man inte visste vad som fanns på de översta hyllplanen, i kök med CONTINENTAL höjd. Förstår inte varför man måste tala om stommarna, det är inget man ser när köket är monterat, möjligen en smal kant framtill. Då tycker jag det är häftigare att välja tuffa vitvaror (i svart) och som jag, granitskivor överst, så mår man bra själv.

Man skall vara stolt över sitt IKEA kök. för vad finns annars...Myresjökök....haa, blaha blaha

IMG_1129.jpg
 
Redigerat:
Den stora skillnaden är att med ett större utbud av stommar så kan du kanske få, skåp från 10 cm och uppåt för att utnyttja ytan maximalt och inte bara välja 30,40,60,80, likaså kan man kanske välja höjd och djup, sockellådor etc. I vårt kök fick jag ett väldigt bra kök från IKEA eftersom jag var fullt nöjd med det utbud av stommar de hade.
 
När det gäller montaget av lådornas skenor i stommarna så är ett tips som kanske redan vissa lärt sig, att packa upp lådorna först så man monterar skenorna i skåpssidorna INNAN man slår ihop stommarna för det är mycket enklare... :)
 
Mikael_L
Paul-Staffanstorp skrev:
När det gäller montaget av lådornas skenor i stommarna så är ett tips som kanske redan vissa lärt sig, att packa upp lådorna först så man monterar skenorna i skåpssidorna INNAN man slår ihop stommarna för det är mycket enklare... :)
Försent ... här iaf ... :surprised: ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.