Hej

Tänkte ställa den här frågan här eftersom det säkerligen finns bra kunskap om hur man fäster kablar i allmänhet här. Det är nämligen så har satt upp en ny antenn på taket för bättre mottagning av mitt mobila bredband. Nu har jag dock lite kablar som hänger på fasaden så jag undrar om det finns något bra att fästa dem med?

Vet att tv-killen som drog kabeln till parabolen här hade något han fäste kabeln med men jag har ingen aning vad det heter. Jag vill gärna ha något smidigt att fästa med. Ett annat problem är att jag nog inte kommer åt så bra längst upp vid nocken att fästa kabeln för det är HÖGT på den sidan huset från marken. Jag får väl hitta på något efter där annars vore det trevligt om det fanns någon form av förlängning till en pistol som man kan häfta past kabeln med.
 
kabelklammer är ordet du letar efter.

Tänk förresten på att en utomhusantenn drar till sig åska mycket lättare än en inomhusantenn.


Det finns faktiskt kabelklammervariant av häftpistol men det är kanske lite overkill att lägga flera hundralappar på en sån bara för detta, då är det nog en bättre idé att lägga pengarna på en stege, den lär du ändå behöva förr eller senare om det är en villa du bor i.
 
Om du har möjlighet kan du dra kabeln bakom lockbrädan på din panel, slipper du en synlig kabel. bara en tanke
 
Stege har jag redan en lång variant av men när jag sa att det var högt så menade jag HÖGT. Källare, 1-plan, 2-plan och till sist vinden.

Det blir nog ändå till att köpa en pistol till det hela, den kostar bara kring en hundralapp på Jula/Biltema. Vanliga klammers är rätt tydliga så det blir snyggare montage med en pistol.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.