Är det inte så att åf har väldigt lite påslag på maskinerna och därför svårt att sänka priset för då tjänar dom inget på den. Men det försvarar inte festools dyra prisbild och samma pris överallt.

Pär
 
ÅF:s påslag på Festoolmaskiner är givetvis i samma härad som andra märkesmaskiner. Visst horar de för Festo men inte SÅ mycket att de skänker bort exponeringsyta och försäljningsinsats...
 
Ni alla Festoolianer... ni har fått in mig i sekten så nu sitter jag här med en Rotex RO 90 samt en Midi-dammsugare... Köpte av en svensk handlare och fick någonstans mellan 5-10% rabatt (har ej räknat så noga, det blev billigare än UK och det var huvudsaken samt att jag fick svenska elkontakter direkt)

Supernöjd kan jag säga, inte med affären som sådan för det är fruktansvärt dyrt för en "slipmus och grovdammsugare" (hädelse att säga så eller hur?) Men det märks att det är kvalitet, så nu ska jag slipa trappor, golvhörn, bordskanter och fönster på löpande band :)
En Festool Domino står nu på tur, men det blir till att spara slantar igen...

Så nu får jag minsann äta upp det jag skrivit, det gick visst att fått till ett bra pris hos en svensk handlare och någon priskartell är det inte frågan om, jag fick en bra deal som småkund så nu är jag fast i Festool-träsket som det tydligen kallas. Jämförde hela tiden pris med Axminster m fl och med frakt från UK hade jag inte sparat en krona och nu är det ju så smidigt att jag bara knallar in till handlarn här i Sverige om det uppstår problem.
 
En annan aspekt i det hela märkte jag härom veckan när jag klagade lite på min T12 hos min lokala lev. Dom fyller visst automatiskt i alla papper för 3 års garanti - något som jag själv aldrig får tummen ut att göra. Även Festool kan gå sönder så visst är det bra support man får från en svensk handlare.
 
Nu är det ju faktiskt så att man även kan få rabatt när man handlar av utländska mindre firmor. När jag köpte min ro90 o ctl26 i tyskland så vart slutraden vad jag kommer ihåg ung 15%-20% billigare än Sverige. Att jag samtidigt passade på att köpa tillbehör gjorde förtjänsten ännu större. Man måste även tänka på att med en svajig valuta så förändrar sig förutsättningarna över tiden.

Däremot tror jag det är svårare att pruta hos större butiker typ axminster utan man får som i Sverige gå på dom mindre handlarna där din kontaktperson har beslutskraft att ge dig rabatt.
 
slacker skrev:
En annan aspekt i det hela märkte jag härom veckan när jag klagade lite på min T12 hos min lokala lev. Dom fyller visst automatiskt i alla papper för 3 års garanti - något som jag själv aldrig får tummen ut att göra. Även Festool kan gå sönder så visst är det bra support man får från en svensk handlare.
De Festoolmaskiner jag köpt från England har varit registrerade och klara med 3-årsgarantin när de kommit, så just det är inte specifikt för svenska Festoolhandlare.
Dessutom finns det butiker här som inte fixar det där med garantin, utan man måste göra det själv.
 
Jag instämmer med Mr Handyman.
C12:an som jag köpte i Sverige fick jag registrera själv, men T12:an som jag köpte från Tyskland var färdigregistrerad när den kom.
Registreringspappren kom ett par dagar innan maskinen kom.
 
Jag håller med om att priserna är hutlösa i sverige! Men man måste ju ge dem att man får vad man betalar för!!! Ingen rotex...men ändå...!!!<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/-bZ4yrpTcjw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
AndyF1 skrev:
Jag håller med om att priserna är hutlösa i sverige! Men man måste ju ge dem att man får vad man betalar för!!! Ingen rotex...men ändå...!!!<iframe width="560" height="315" src="[länk]" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
:D

Fasiken vad sugen jag blev på att göra samma test med min makita slagskruvdragare.
 
thomasx skrev:
:D

Fasiken vad sugen jag blev på att göra samma test med min makita slagskruvdragare.
Tror det är smartare att testa med någon annans ;)
 
Ja visst blir man!! Har också en makita..dock ingen slagskruvdragare...men det känns som att plånboken blir tom...om jag skulle göra samma sak med den!!
 
Jag har både bosch, makita och festool i samlingen...i vanliga fall köper jag verktyg för att jag behöver dem..dock aldrig mediokra biltemamaskiner! Men när man köper festool (senaste inköpet en ts55:a) Känns det som kvalite rakt igenom,och en sån maskin kan ja känna att jag MÅSTE ha...även om man inte har nytta av den precis då. Ingen skugga över Makita..men festool är festool...iaf för mig.
 
AndyF1 skrev:
Jag håller med om att priserna är hutlösa i sverige! Men man måste ju ge dem att man får vad man betalar för!!! Ingen rotex...men ändå...!!!<iframe width="560" height="315" src="[länk]" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Jag kanske skulle doppat mina i lera, vatten och grus. Det verkar ju vara där dom hör hemma. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.