Kanske fel forum men i och med att det är till Badrummet så kör vi här ;)

Vet någon vart man kan köpa billigt kakel/klinkers? Med billigt menar jag runt 100 - 200 kr/kvm !!!

Är ute efter en vit matt rekt. platta (12,5x33,3). Dem jag har hittat ligger på runt 400 kr/kvm. Behöver lite under 50 kvm så jag tror inte att det skulle "löna sig" att åka till Polen för detta ändamål.

Någon bra sida på nätet kanske? Eller i mellan Sverige ...
 
Överallt skulle jag säga!! :surprised:

Kanske svårt med de specialmått du är ute efter. Generellt är det ju så att ju mer specifika krav man har desto dyrare blir det! Om just storleken är så viktig får du nog räkna med att få lägga ner lite pengar kanske...

Vi köpte i en kakelaffär, 159:-/kvm för vitt matt kakel (20x20), fanns även i blankt. De säljer vitt matt på Bauhaus vet jag i lite olika storlekar.
 
Storleken är inte så viktig ;D

Utan jag är ute efter en rektangulär, vit, matt platta (ca. 10-15 x 30-40).

Vet ju att det finns många små fina affären ute på landsbygden (typ Kakelfabriken i Åseda). Finns det fler sådana, någon som vet?

Ett alternativ är väl att åka till Göteborg och gå på de traitionella byggvaruhusen tex. Bauhaus, K-Rauta, Hornbach, Silvan Bygg och kolla ......
 
finns en kille på blocket som importerar från polen och säljer, har inte handlat av honom men han verkar prisvärd. Han håller till i eslöv om jag inte minns fel, sök på blocket.se
 
Hej!

Vi var också ute efter rektangulärt vitt kakel och fann detta på K-Rauta i Göteborg.

Det är dock lite större än vad du skriver, 20*33cm.
Men det kommer blir riktigt snyggt i vårt badrum!

Priset? Ja, 79Kr Kvm betalade vi och kaklet känns lika rubust som de andra vi sett för 300-500 Kr Kvm.
 
Tjena Rob!
Du har möjligtvis ingen möjlighet att ta några bilder på detta kakel du köpt och skicka?
Får nog ta en sväng till K-Rauta med andra ord i Gbg!!
 
Hej Rob,

Är nyfiken på hur resultatet blev med K-rautas vita matta kakel för 79:-....

Någon annan som har erfarenheter/köpt detta kakel?

/Jonas
 
Har hittat www.kakelonnet.se - verkar billigt men jag vet ännu ingen som handlat där

/ Christer
 
Vi har just gjort klart vårat lilla badrum med det vita matta kaklet från K-rauta.
Jag tror det var 20x33
Det är absolut inget fel på det och våran kakelman klagade inte på det han tyckte det var bra och väldigt billigt för vad man fick.
Jag kan försöka ladda in eller maila några bilder men det blir inte under helgen.
Det kan bli på måndag om det är någon som är intresserad?


Häls Niclas
 
Vad jag har läst här på forumet så verkar k-rauta ha prisvärt kakel. Vore intressant med fler utlåtanden från lite professionella kakelsättare kring kakel från olika affärer.
Vi har fått tips att handla kakel och klinkers från norfloor i södertälje, jag vet inte riktigt hur dom står sig prismässigt. :-/
Men jag var in på k-rauta häromdagen och hittade massor av fint kakel till bra priser.

Klart man vill köpa billigt och bra kakel, men inte billigt och dåligt.... så fler kommentarer till den här tråden vore oerhört intressant.
Vart köper man prisvärt kakel ? ::)

/V
 
niclasella: Kommer det några bilder?
 
Lånar strängen lite.

Behöver också billigt kakel och har sett att Bahaus har för 59kr/kvm - är det generellt någon skillnad på kvalitet om man jämför tex Byggmax, Bahaus, K-rauta mfl? Eller kan man köpa det billigaste utan att köpa grisen i säcken?

Samma gäller andra detaljer för badrum som blandare, handfat etc

Mvh
 
Jag letade röda plattor till mitt förra badrum, låg på 2000-5000kr/kvm för den nyansen jag sökte, letade i halva(hela kändes det som) Stockholm. Hade tur och var förbi Bauhaus, igen såklart, 39kr/kvm för exakt den nyansen jag sökte. Ser prima ut efter 5år :)
 
När det gäller badrumsporslin så kolla att det inte liknar apelsinskal i glasyren så kan det vara ok. Blandare skall du nog prova med inkopplat vatten om det inte är märkesvaror för det kan va vilken skit som helst otäta föra oväsen när man tappar vatten etc.
 
Krilleman
Jag har kaklat två väggar i min lilla toa med K-rautas 79:- kakel, 20x33. Funkade alldeles ypperligt.

Släta och fina i alla paket!

25% rabatt på allt kakel i lager var det dessutom när jag handlade... (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.