det finns ett märke av PVC-fönster som heter som rubriken dvs Plastico.
är det nån som har några erfarenheter av dessa? jag har googlat men hittar bara tillverkarens hemsida och fabriken i polen (tror jag... kan inte polska :confused: )
jag blir lite fundersam när jag inte hittar nåt annat om dom. har varit och tittat på fönster hos dom och dom ser ju bra ut, iaf i mina ögon men jag är ju ingen hejare på fönster. :surprised:
 
Dom var med på villamässan i Sthlm. Tycker inte det verkade vara några som helst fel på fönsterkvaliten. Aluprofilerna kommer från Tyskland, bara att dom monteras i Polen tror jag. Det man går efter är väl kvaliten på fönstrena generellt samt pris i alla fall jag.Det som kan visa sig dåligt med PVC fönster är väl om PVC folien inte håller eller släpper efter några år, men det brukar ju utlova 5-15 års garanti så det är väl isådant fall bara reklamera dom om det händer under garanti tiden.
 
Jag har anlitat Plastico för fönster byte i mitt hus. Jag har bara goda ord till dem. Billigare, bra kvalitet, väl utfört jobb och instruktion av fönster är genom tänkt.
Jag hade inte heller så mycket erfarande om PVC i början men har sett många hotell som också har använt den typen av fönstret även mina granna så varför inte kan jag pröva. som sagt det är 10 års garanti så det är i sådana fall bara reklamera dem under garanti tiden. (y)
 
vkjacky skrev:
Jag har anlitat Plastico för fönster byte i mitt hus. Jag har bara goda ord till dem. Billigare, bra kvalitet, väl utfört jobb och instruktion av fönster är genom tänkt.
Jag hade inte heller så mycket erfarande om PVC i början men har sett många hotell som också har använt den typen av fönstret även mina granna så varför inte kan jag pröva. som sagt det är 10 års garanti så det är i sådana fall bara reklamera dem under garanti tiden. (y)
Troll?
 
Anlitade Plastico när vi bytte tre takfönster hemma. Ingenting att anmärka på, bra pris, killarna som monterade skötte sig och städade undan när de var klara, forslade bort allt skräp. Tre andra familjer på sonens dagis har anlitat de för kompletta förnsterbyte, alla har varit nöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.