K-Rauta har erbjudande nu på DeWalt 12V m. två 2.0Ah batterier för 1195:-
10mm chuck och 1h snabbladdare.

Låter väl vettigt eller hur?
 
tror detta varit i en tråd tidigare

är typ en cheapo b&d som de målat gulsvart...?

ingen höjdare alltså
 
Ok, en sämre DeWalt som egentligen är för dyr alltså?
 
Finns det något enkelt sätt att se om det är en upp-pimpad B&D? Någon tillverkningskod eller annat som kan skvallra? (Förutom kanske att det borde gå att känna skillnad på de olika maskinerna...)
 
Bara att titta på specificationerna på maskinen.. Och känna hur plastig den känns.. Läs på dewalts hemsida, jämför hur många nm den klarar osv..
 
Man kan ju ha som riktmärke att inte köpa maskiner med batteri på under 2.6 ah då det oftast innebär skit.
Och kostar en dw skruvdragare mindre än ett 12 volts 3 ah batteri så innebär det skit.
Så enkelt e det...
 
maskinspec skrev:
1,3ah batterier om jag inte minnst helt fel också
två 2.0Ah batterier
 
Ibland säljs maskiner som enbart är framtagna för kampanjer till låga priser. Såg för någon månad sen en blå Bosch skruvdragare, benämnd GSR 12-2 för 899 kr. Den hade billig plastchuck, 2 st 1,5 Ah batterier samt tillverkad i Malaysia (blå boschar är väl europatillverkade i vanliga fall?).

Frågde försäljaren vad det var för modell eftersom jag aldrig sett den förut (mindre och smidigare än den vanliga GSR 12 SD). En ren kampanjmodell sa han. Finns inte egentligen i sortimentet, men säljs billigt för att locka kunder.

Kändes smidig men ändå ganska rejäl tyckte jag och hyggligt med kräm i den för priset.
 
Den kan ej jämföras med DeWalts "Heavy Duty" maskiner men för det priset tycker jag att det är en fantastisk maskin! Köpte en själv för något år sedan för ungefär det priset, då vart det dock 1,3Ah batterier och jag var mest på jakt efter en kompakt lätt skruvdragare 12-14 volt och sneglade länge på en makita men eftersom ja redan har en del 12V 3Ah Dewalt batterier liggandes så slog jag till på DW907an och jag blev glatt förvånad över att den var så bra, Tycker att den ligger perfekt i min hand, den ger bra precision och skruvkontroll för pengarna helt enkelt... Nu plockar jag bara fram de stora skruvdragarna när det är stora borrjobb och liknande...

Och vadå inte köpa maskiner med batterier under 2,6Ah för att det är skit??? Skulle vilja påstå att 1200 för den här maskinen är ett fynd. Skulle dock knappast lägga runt 2000 kr för den (ordinariepris?) men om man är i läget att köpa en grön Bosch eller Black D i den här prisklassen så tycker jag personligen att 907an är ett bra köp.
 
SmygvinkelChalle skrev:
Och vadå inte köpa maskiner med batterier under 2,6Ah för att det är skit???
Inget skitsnack bara fakta, eller du gillar o ladda batteri?`
 
Köp skruvdragare med Li-ionbatterier! Perfekt för oss amatörer som inte använder doningarna kanske varje dag. Säkert bättre för proffsen också. Det är lite märkligt att skruvdragarna fortfarande säljs med Ni-CD el. Ni-Mh-batterier. Min supergamla bärbara PC- en Toshiba Techra 530CDT som ligger i garaget och bygger upp samlarvärde - från -95-97 är utrustad med Li-ionbatteri, så tekniken är ju inte inte precis rocket science något längre.
 
Jag har köpt den och är helt nöjd. Var först ute efter blåa bosch för 2 195:- med två batt. Såg då dewalten för 1 195:-. Min gamla gröna hade batt sluta ladda och behövde en ny med två batt. Den har fått jobba hårt! Om det är tyngre saker används AEG:n med 220w. Finns ingen andledning att att köpa ett nytt batt för ca 700:-. Jobbar inte varje dag med skruvdragare och då finns det ingen andledning att kosta på mera. Om man köper en dyrare för ett större projekt så är det ok.
Givetvis så har man en önskelista på vad man vill ha. Priotering.
"Nästa investering" är:
vinkelslip, cirkelsåg med styrskena Bosch (blå) eller DW eller något annat likvärdigt metabo

Heller så slår man till ordentligt på en gång och inte snålar som tex. Milwaukee Loktor s 18 TXC, 4995:-:Festo Sänksåg ca 4800:-:Milwaukee Tigersåg SSE 1000 SQ  och vad mer kan behövas, jo, Kap- & Gersåg också.

Om inte så kanske dessa duger om man vill springa och reklamera, ETC-elverktyg, Red Tools & Ferax

Ha det

 
sville skrev:
Man kan ju ha som riktmärke att inte köpa maskiner med batteri på under 2.6 ah då det oftast innebär skit.
Och kostar en dw skruvdragare mindre än ett 12 volts 3 ah batteri så innebär det skit.
Så enkelt e det...
Ja, ja. Förstår att det är kul att provocera lite och göra vissa osäkra på sina inköp. Visst, ingen nackdel med många Ah. Men i den verkliga världen styr ju plånboken (och ibland behoven) tyvärr oftast inköpen. Körde under husbygget med maskin med 1,5 Ah batterier och 1 tim laddare och hade aldrig några problem med det. Då stod jag ju inte förståss och drog in 500 st 6*100mm skruv (i knastertorrt, trögskruvat virke) på raken.

Däremot kan man ju titta på dragstyrkan i maskinen. Kan ju vara bra om den klarar av att dra en 10 mm träborr.
 
Jag skulle in på K-rauta och köpa en avloppskrök och 1200 kr senare kom jag ut ur butiken. Jag försökte gömma den gulsvarta lådan bakom ryggen för hustrun som väntade i bilen men misslyckades kapitalt, bland annat på grund av mitt breda flin.

Nåväl. Min gamla Makitan börjar ha gjort sitt och det är inga stora arbeten kvar på kåken så jag såg det som en billig maskin att ha till hands när man ska fixa lite. Och hittills har det fungerat alldeles utmärkt. Den har inga problem med 10 mm träborr.
 
Är den mycket sämre än DW 756?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.