Hej

Idag har jag ett larm kopplat till hemtelefonen som ringer upp förprogrammerade telefonummer.
Men jag vill stänga mitt fasta hemtelefon abonnemang o gå över till mobilt.

Kan man koppla larmet till en moiltelefon? Eller nått?

//Micke
 
Ja du stoppar in ett simkort i larmet.
 
personligen så är lite emot det då man ganska lätt kan få tag på en gsm störare.
 
gnuttisch skrev:
personligen så är lite emot det då man ganska lätt kan få tag på en gsm störare.
och trådarna i skåpet är väl än enklare att klippa?
 
haha ja men då måste man ju hitta dit. och dessutom så kanske larmet redan har hunnit ringa upp? beror ju lite på hur larmet är inställt.
 
En hel del olika GSM-uppringare att välja på, i de flesta olika prisklasser med :) men det är iaf vad du behöver
 
gnuttisch skrev:
haha ja men då måste man ju hitta dit. och dessutom så kanske larmet redan har hunnit ringa upp? beror ju lite på hur larmet är inställt.
Oftast har man ju inte trädgården larmad, och telekabeln går ut någonstans :) Oftast kommer de inte ens ut under jord
 
Tjuvar är också människor. Människan är av naturen lat.
Det är inte larmet i sig som är den största vinsten, det är dekalerna på dörren. Var bättre rustad än din granne helt enkelt. De som pysslar med GSM-störning och klipper trådar har beställningsjobb och då spelar det ändå ingen roll.

Om du idag har det anslutet till det fasta nätet så är det ganska troligt att du inte har GSM i larmet. Du behöver därför komplettera med en larmsändare för GSM. Det finns olika varianter av dessa, här är ett exempel men jag vet inte om det passar bra till just ditt larm.

http://www.larmbutiken.com/modeemi.html
 
Redigerat:
Fortsätter på denna gamla tråd då jag har samma problem.
Är det någon testat med GSM-sändare.
Verkar ju vara dyra rackare, kostar ju som ett helt larm.
Men om man nu ändå har ett fungerande larm (Trygga hem TH4000) med en massa sensorer, så kanske det är värt det.
Finns det budgetalternativ att köpa utomlands?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.