2012-04-24_40.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ett fantastiskt vackert timmerhus i södra europa , borde vara en förebild för alla utvecklingsstörda arkitekter som bara bygger fula kantiga plåtskjul och kallar det moderna hus
 
Smaken är som baken
Jag får spontant rysningar av detta hus, Knirr knarr och spindelväv, murrigt. Ja vackert i SIN miljö.
Moderna hus finns av många sorter, plåtskjul och mer diskreta.
Ett hus är vackert när det passar i sin miljö.
 
Smaken är som baken, jag föredrar "monsterbyggnaden" =P
 
Det har jag svårt att förstå , skulle du som barn vilja växa upp i en byggnad som ser ut som fabriken folk jobbar i ? , varför inte istället skapa hus som är vackra och charmiga ? , då är baken medräknad i resonemanget
 
För att jag inte gillar "Charmigt"? Jag tycker det är för mycket detaljer och plotter, för mycket som pockar på min uppmärksamhet. En snyggt funkishus vore inte helt fel =)
 
Vad som är vackert eller charmigt ligger ju i betraktarens öga.
Personligen så går jag inte i gång på något av dessa hus.
 
http://www.funkisvilla.dk/images/funkisvilla.jpg

Folk bor i dyra trånga lägenheter och längtar bort från fula stora hyreskaserner till charmiga gårdar med stor tomt där de kan bestämma själva och planterna fruktträd , är det något som majoriteten inte vill ha idag så är det just funkis , men självklart får du köpa dig ett block att bo i om du vill , baken e ju delad ; )
 
Mikael_L
Vackrahus skrev:
[länk]

Folk bor i dyra trånga lägenheter och längtar bort från fula stora hyreskaserner till charmiga gårdar med stor tomt där de kan bestämma själva och planterna fruktträd , är det något som majoriteten inte vill ha idag så är det just funkis , men självklart får du köpa dig ett block att bo i om du vill , baken e ju delad ; )
Vissa kanske längtar bort från trång lägenhet till en stor villatomt, men långt ifrån alla. Bevisligen finns det ju tillräckligt många som vill ha nyfunkis för att det ska löna sig att bygga en massa såna hus.

Om det bara gick skulle många nog vilja ha en stor lummig villatomt med frukträd, pool och hela surven ett stenkast från Stureplan!
Och många skulle nog vilja bo lugnt och fridfullt ute på landet, men bara om där finns jobb, dagis, skola, gymnasium, systembolag, restauranger, matbutiker, vårdcentral, apotek och allt annat som man OCKSÅ vill ha. Finns det inte, ja då kanske man hellre bor i en trång hyreskasern i storstaden just för att allt det där andra väger upp?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.