Taket glesat cc 300. Självklart saknades det material igen. Bygger det här rummet på spill från köket, jag vill ha tillbaka mitt körkort nu så jag kan handla material! Drygt att köra gips och virke på bussen... ;)
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1334675040.132859.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick brev från transportstyrelsen igår. Spärrtiden går ut den 21/4-12 :wow::cool:(y)

Så nästa vecka kan jag förhoppningsvis få lite mer tempo i bygget igen!
 
Får man verkligen ta körkortet av hemmafixare som behöver det för att kunna renovera? Tveksamt. :)
 
erik_n skrev:
Fick brev från transportstyrelsen igår. Spärrtiden går ut den 21/4-12 :wow::cool:(y)

Så nästa vecka kan jag förhoppningsvis få lite mer tempo i bygget igen!
Inte för mkt tempo dock :D (jag antar att du blev av med körkortet pga fortkörning?)
 
jeppeknaster skrev:
Får man verkligen ta körkortet av hemmafixare som behöver det för att kunna renovera? Tveksamt. :)
Nej, borde nästan vara ett lagbrott i sig...
 
pjkw skrev:
Inte för mkt tempo dock :D (jag antar att du blev av med körkortet pga fortkörning?)
HAHA! Jag måste stressa som fan, men inte jättemycket!?!

Fortkörning på väg till Åre. 3km raksträcka inne i skogen mellan 2 st fartkameror... :thumbdown: En praktikfall av den sk pinnjakten!

Men ja e int´bitter!
 
I eftermiddag får jag åka med brorsan och handla lite igen. Passar på att skissa upp golvvärmen så länge.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1335008896.023575.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
är det kortsidan som är yttervägg?

man bör dra slingan först längs ytterväggar innan man drar resten - för att släppa värmen till den kallaste delen först.

förstås beroende på hur det ser ut i övriga huset och vart centralen är:'jag skulle dra längs långvägg, längs kortvägg med fönster, sedan fram och tillbaka och kanske avsluta återgång på samma ställe som ingång (utifrån tanken att båda rören ska till samma central)
 
JanneSjo skrev:
är det kortsidan som är yttervägg?

man bör dra slingan först längs ytterväggar innan man drar resten - för att släppa värmen till den kallaste delen först.

förstås beroende på hur det ser ut i övriga huset och vart centralen är:'jag skulle dra längs långvägg, längs kortvägg med fönster, sedan fram och tillbaka och kanske avsluta återgång på samma ställe som ingång (utifrån tanken att båda rören ska till samma central)
Det är otroligt hur hjärnan slutar fungera ibland! Självklart ska slingan gå längs yttervägg först! Däremot ska den ut där det är inritat, samma slinga ska få ta hand om korridoren utanför.
 
Efter mycket suck, pust och stön är nu taket gipsat. Utan skivhiss... Ensam... Med 120x240 skivor...

Allt går om man vill!

Gips i fönstersmygen är också på plats!

Imorgon väntar första vändan med spackelspaden. Tanken är allt underarbete, mic och grundning gjort innan jag börjar med golvet. Sen täcker jag golvet och stryker det sista.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1335115478.212098.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Första svängen spackel uppe på väggarna. Blev lite ont om tid så hann inte fota men bilder kommer ikväll!
 
Tittar på spackel som torkar.... Jättekul, verkligen!
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1335287657.733472.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har torkat spackel med varmluftspistol några gånger, det funkar fint :)
 
Har 4kw byggfläkt på full effekt där inne just nu... Det får duga :)
 
Ni som följt min renovering har kanske förstått att jag gillar att hitta på annorlunda lösningar för olika saker.

Detta är mitt senaste påhitt. Foderlöst innerdörrsmontage.

Ungefär såhär ser det ut innan spacklet:
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1335604530.030122.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1335604542.864403.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1335604562.737956.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.