Vi har rester efter diskmedel när disken är klar. Bra tryck i vattnet och allt verkar för övrigt helt ok. Någon som har erfarenhet av detta och kanske rent av sitter på en lösning? Tacksam för bra tips :)
 
Har ni provat byta diskmedel?


Skickat från mig...
 
Nej. Funkar det? Är det kanske bättre med flytande medel? Har du ett bra tips på ett medel som skulle kunna göra saken bättre? Tack för tipset :)
 
Diskmaskin gissar jag? Har du testat spolglans? Fyllt på facket för "salt"?
 
Allt är påfyllt och det hjälpte faktiskt en del. Men vill bli av med det sista med, sätter sig främst på dricksglas och nästan uteslutande på saker som står i den övre korgen.
 
Har du något vred för att bestämma mängd av spolglans? (jag hade en sån där man hällde i och kunde sätta 1-6) annars gissar jag på föregående råd om att testa annat medel
 
Jo det finns ett vred som du nämner, 1-6. Det står på 4 just nu. Ska det stå på Max då kanske? Köper flytande medel och testar det med. Tack för bra tips :)
 
Vi hade problem med att tvättmedel av ett "billigt" märke köpt hos en lågpriskedja fastnade i tvättmedelsfacket på tvättmaskinen. Vi testade att byta till ett annat känt märke och problemet försvann. Börja med att prova att byta diskmedel. Förhoppningsvis hjälper det.

MVH

Anders
 
Tack för alla tips. Återkommer med resultatet när vi testat :)
 
Är du säker på att det är diskmedel och inte stärkelse (eller liknande)

Våra glas ser ut som sandpapper ibland. Då monterar jag ur alla filter i botten och diskar dem.
 
Man brukar också ställa in maskien efter vilket Ph man har på vattnet, om det har effekt vet jag inte. Kör själv med all-in-one tabletter då jag alldrig lyckas komma ihåg att fylla på salt och spolglans.
 
Ska inte svära på att det inte är stärkelse eller annat, men de små kornen har samma utseende varje gång och är väldigt lika kornen diskmedelstabletterna. Salt och spolglans är som sagt påfyllt.
 
Dåligt diskmedel
Vattnet värms inte tillräckligt
Tilltäppta filter
Snabbprogram, alla diskmedel hinner inte "smälta" om man kör snabb program.
Supersnålprogram, körs för lite vatten så kan vissa diskmedel inte lösa sig helt.
 
Och igensatta spolarmar. Kolla dessa noga. Speciellt yttersta hålen, peta med en synål eller liknande tills tills inget blockerar. Varit hos så många som "kollat spolarmarna" och det första och enda jag gör hos dem är att göra rent dessa.
 
Tack för tipset med spolarmarna. Jag plockade isär allt och hittade något som såg ut som popcorn kärnor inuti. Har inte hunnit köra maskinen än sedan dess men det ska bli mycket intressant att se resultatet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.