Någon som vet vilken husleverantör som är den mest prisvärda på marknaden, jag vill inte ge avkall på kvalitén.
Den gyllene frågan. :)
Ungefär lika lätt att besvara som "Vad är meningen med livet."

Det är bara en sak att göra...åk och titta. För vissa är Älvsbyhus det mest prisvärda som finns med ett kvadratmeterpris på kanske 10000 när allt är klart, för andra ett arkitektritat hus som kostar 25000/kvm.

När du har tittat, så kanske du hittat en hustyp du gillar och ett urval tillverkare som du tycker verkar bra. De husen du sett från dem verkar gedigna och de har bra referenser. Sedan tar du in offerter från allihopa på samma hustyp. Kom ihåg att du kan faktiskt gå till Eksjöhus med Värsåsvillans katalog och peka på huset du vill ha.

Sen hittar du förhoppningsvis rätt. ;)
 
Jag kan tillägga till det som KarlXII sa.
Hittar du ingenting som är exakt som du vill ha det.
Rita själv och begär offert. Det är lika dyrt som att gå till en hustillverkare och plocka från deras katalog. Det kan vi intyga.

Om du inte vill välja förstås IKEAS i hustillverkarens värld: Älsbyhus. Billigt är det men valmöjligheterna är inte många :-/
 
Värt att påpeka i det här sammanhanget är också att man ska kolla upp om hustillverkarna har ngt specialavtal med någon bank. Vi valde mellan Team Boro och Älvsbyhus. Standarden var enormt mycket högre med Team Boro jmf med Älvsbyhus. Älvsbyhus var 350,000 kr billigare, men då ingick inte ekparkett, bastu, klinker p kakel i badrum, samt vi kunde inte få med det enormt vackra burspråket. Då Team Boro hade specialavtal med SE banken, och Älvsbyhus använde sig av vår egen bank, fann vi efter uträkning att vi skulel få betala några hundra extra per månad för Borohuset, och då var valet ganska givet.

Så kolla upp vilka räntor du kan få, det gör mycket på så stora belopp.
 
Min sambo och jag håller på och bygger ett lösvirkeshus. Huset kunde vi bygga precis enligt våra egna önskningar. För detta betalar vi ca. 8000 kr/kvm.
 
KK- berätta gärna mer. Det låter intressant !!

Tack !!

 
Huset är byggt med totalentrepenad, i bottenvåningen ska vi göra allting klart vi kommer inte att göra något. Övervåningen kommer firman inte göra något åt, det enda är att vi har 40 cm isolering på golvet. Huset är på ca 216 kvm. bottenvåningen är på 108 kvm. Huset har mansardtak. Vi kommer att ha klinkers i alla våtutrymmen och vid ingången, parkett i resten av rummen. I offerten har vi även lagt in andra köksluckor än vad som ingick i standardutförandet. Vill du veta mer kan du titta på vår hemsida.

http://hem.passagen.se/miljonprogrammet
 
Jag glömde bort att tilläga att vi kommer att få kakel på väggarna i badrummet. Hittills har bygget gått som på räls inga problem har funnits utan alla önskemål vi haft har tillgodosetts på bästa sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.