Hej,

Jag söker ett pris på Eksjöhus Lönneberga men det verkar vara lögn att hitta ett sådant...

Finns det verkligen ingen som har en prislista från Eksjöhus där priset för Lönneberga nyckelfärdigt finns med?? Snälla leta lite bland era papper... :)

/ Elin

 
Ring eller maila direkt till Eksjöhus eller deras säljare, så får du säkert ett svar. Så gjorde vi. :)
 
Vi bygger ett Lönneberga i Linköping.
Vi har ritat hela planlösningen själva men givetvis sneglat på andra ritningar.

Själva huset går loss på ca 1,1 medans totala priset inkl tomt, arbeten och ett garage så landar vi på 2,5 milj (2003 års priser).

Kanske ska tillägga att storleken på huset blir 184kvm.
 
Hajo, vad bra det låter med en egenritad planlösning. Det var tydligen inga problem med Eksjöhus. Vad kostade er tomt och ert garage? Vad mer är det som kostar upp till 2,5 milj.
Tacksam för svar till en nybyggarbimbo. :-*
 
hajo skrev:
Vi bygger ett Lönneberga i Linköping.
Vi har ritat hela planlösningen själva men givetvis sneglat på andra ritningar.
Er bottenvåning uppvisade en hel del likheter med vår ::) Är det möjligen så att ni fått inspiration till tex trapp/toa-bytet.. ;-) Vore häftigt om det visade sig att det var just vår ide som fortplantat sig 8)

Huset såg kanonfint ut på hemsidan! Är bilderna precis nytagna? Avis på att ni har ett (delvis) målat hus!
Själva bygger vi ett Lönneberga i Borensberg, och flyttar in alldeles strax. I ett omålat hus.
 
boga skrev:
Hajo, vad bra det låter med en egenritad planlösning. Det var tydligen inga problem med Eksjöhus.
Vad kostade er tomt och ert garage? Vad mer är det som kostar upp till 2,5 milj.
Tacksam för svar till en nybyggarbimbo. :-*
Nej, det var inga problem med planlösningen. Säljaren gav oss mängder med kanonbra tips och plockade fram många kundritnigar som inspiration.

Tomten: 230 000:-
Garagematerialsats: ca 85 000:-
Resten är kommunens avgifter, lagfart, el, markarbeten plus all annan arbetskostnad...
 
Vilma skrev:
Er bottenvåning uppvisade en hel del likheter med vår ::)  Är det möjligen så att ni fått inspiration till tex trapp/toa-bytet.. ;-)  Vore häftigt om det visade sig att det var just vår ide som fortplantat sig  8)

Huset såg kanonfint ut på hemsidan! Är bilderna precis nytagna? Avis på att ni har ett (delvis) målat hus!
Själva bygger vi ett Lönneberga i Borensberg, och flyttar in alldeles strax. I ett omålat hus.
Har just lagt till en bild som visar huset färdigmålat. Garaget är kvar att måla plus fönsterfoder mm.
Tyvärr kan jag inte säga just nu var vi fick undervåningen ifrån men jag har för mig att det var ett Brevik byggt i Mjölby men de kan ju i sin tur ha kikat på er planlösning.
Trapp/toa-bytet tror vi på men när väggarna kom upp känns toan lite väl liten (3,3kvm). Hur stor är er? Fungerar det bra?
 
Vår toa är också på 3,3, men på vår ritning ser den mer kvadratisk ut. Håller med om att den känns ganska pyttig. Har inte nyttjat den än, så jag kan tyvärr inte uttala mig om hur den funkar praktiskt. Vi ska inte ha duschhörna utan bara draperi. Det kan man skjuta undan så blir det lite bättre plats.
Entren känns stor och rymlig och köket känns helt rätt, med spishällen i hörnan.
Längtar tills vi är inflyttade, nu är det nära nära!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.