Hej

Vad kostar det att sätta ny panel på ett gammalt 1920-talshus??

Jag förstår att det är omöjligt att säga exakt, men finns det någon som har en aaaaning???

Huset är två hela våningar med hög takhöjd, och cirka 100 + 100 kvadrat stort.

Tacksam för snabba svar eftersom jag håller på att bjuda på huset. !

 
Vill du behålla den gamla karaktären på huset så byt bara de brädor eller delar som är dåliga, inte hela fasaden. Väldigt ofta så förespråkar byggare att det är lika bra att byta allt, men det är väldigt sällan fallet.

Man ska också tänka på att vill man ha bra kvalitets virke som motsvarar den som oftast användes på 20-talet så kostar det. Laga befintlig fasad där det behövs å den håller 80 år till och det kostar inte skjortan.

mvh plexi

 
Problemet är att den nuvarande fasaden är av PLAST, så vi skulle behöva byta ut alltihop!

Tack för ditt snabba svar !
 
Jag såg att Beijers hade en annons, som gällde lockpanel. priset var 120 kr/kvm. Då var panelen grundmålad och man angav att priset var ca 20 kr högre än obehandlad panel. Sedan tillkommer spik, färg och eventuell läkt och kanske plåtbleck vid fönster.
 
AC skrev:
Problemet är att den nuvarande fasaden är av PLAST, så vi skulle behöva byta ut alltihop!

Tack för ditt snabba svar !

Ojdå‚ jag förstår…

Bra att du vill återställa huset! Försök att hitta gamla bilder på huset så du kan bli inspirerad av dess orginalskick, sedan tycker jag att man själv kan få lägga dit och dra ifrån detaljer så man får sitt hus som man vill ha det. Speciellt när det gäller hus som redan har förvanskats.

mvh plexi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.