I JULAs vårkatalog för 2012 har de köpt in mestadels AEG för att ersätta tidigare proffsverktyg som mestadels var Dewalt. Trots att de rear ut Dewalts 125mm vinkelsliåp blir den bara en hundring billigare än den nya AEG vinkelslipen. 180 mm Dewalten reades från 1600 till 1300 och även den blir bara 100 kr billigare än AEG ersättaren.
Nån som har erfarenhet av någon av de AEG som JULA kursar? Hur står de sig mot de verktyg de ersätter? Hur lyckades de pressa ned priset så bra?
 
Det verkar som att även blå Bosch ersatts av AEG.

Dom flesta AEG verktyg jag har haft har varit bra, 2 skruvdragare har jag lyckats vålda sönder men det beror nog mer på mig än verktygen. :surprised:

AEG är väl som alla andra märken, dom har vissa godbitar medans vissa inte står sig lika bra.
Sticksågen och cirkelsågen jag har från dom är superbra! :)

Julas priser verkar ligga ganska normalt tycker jag.
 
Fick känna på en kollegas mini-skruvdragare som han nyligen hade fått från firman. En blå AEG och den kändes helt värdelös. Den dog och kändes ostabil m.m. Kanske var det ett måndagsexemplar, men min Milwaukee känns ändå som ett säkrare kort. Den är helgrym!

//Patrik
 
AEG har inte varit blå på ett tag så den var nog av lite äldre modell :)

Sedan 3 år ungefär tror jag så är alla AEG´s maskiner orange:a. Så det har nog hänt lite med design och ergonomi sedan den var aktuell :D

Personligen så tycker jag att grön Bosch och AEG är att jämnställa i kvalitet.
 
AEG bytte bara färg på maskinerna, men den lilla skruvdragaren är i princip samma som säljs nu, bara att den har 2 växlar och nu precis fått ny chuck och ny gummiyta.
Min åsikt är att AEG är närmare blå bosch än grön bosch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.