Råkade sätta några enkla lågenergilampor över spisen en gång men färgåtergivningen var såpass kass att jag bytte.

Och LED verkar vara ännu värre i detta avseende så då undrar jag om de matlagande och sminkande personerna i hushållen uppskattar LED eller inte. Och varför isåfall. Färgåtergivning är ju inte det enda som räknas.
 
har bara led i hela huset och det finns inga problem med färgerna
men det beror ju helt på vad man använder för produkter
chefen i huset (den sminkade :) ) har inte något negativt heller om belysningen mer än att jag är lat som inte får upp hennes fönster lampor...
 
Har du köpt LED:n på JULA eller dyl.?

//Patrik
 
Har LED-spottar i badrummet (6st) och i grabbens rum (6st) med dimmer och frugan är helnöjd med ljuset. Paket köpta på NS Effektivare energi (eller vad det hette nu igen).

Mvh//Janne
 
Om man köper LED av kvalitet så är det inga problem.
 
Jag satte kvalitéts-LED hos en kund och där blev det ett väldigt varmt och bra ljus. Men då kostade spottarna lite också, närmre 900 kr/styck ungefär.

//Patrik
 
Redigerat:
Patrik_Hed skrev:
Jag satte kvalitéts-LED hos en kund och där blev det ett väldigt varmt och bra ljus. Men då kostade spottarna lite också, närmre 900 kr/styck ungefär. Det var lite i överkant för vad det brukar kosta, men det blev ett utmärkt resultat också.

//Patrik
Kan du lägga upp en länk till dessa lampor du tyckte blev bra? Går säkert att hitta samma lampa och importera själv till en tiondel av priset.
 
Tack!
 
Hur gick det för dig att hitta spottarna till 1/10 av priset, MathiasS?

//Patrik
 
Återkommer. Har lite annat att pyssla med nu....
 
Okej.
I denna tråden har TS funnit samma spott på denna sidan.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.