Grannen vill ha en takskena med flyttbara spottar i sitt uterum.

Vi har precis spenderat 3 timmar med att köra runt bland alla som säljer belysning inom en 5 mils radie utan att hitta något vettigt.

Allt vi har hittat är ett par svindyra skenor för över 3000:- (1.5m skena med 3 lampor), och det är inget alternativ.

De flesta ställen har dock inte haft någonting att erbjuda, på 2 ställen hade dom skylt-ex som såg perfekta ut (sats med 1m skena och 3 lampor för under 500:), men på båda ställena hade modellen utgått p.g.a. för dålig försäljning.

Det han vill ha är ca 3m och 5-6 lampor, priset är inte det viktigaste, men han är inte intresserad av att lägga några 6000:-,

Är det någon som har något tips om vart vi kan leta?, antingen på internet eller i någon butik i nord-östra Skåne eller Blekinge.
 
Här finns en hel del. Kanske väl dyrt dock.
 
Alfredo skrev:
Här finns en hel del. Kanske väl dyrt dock.
Tack för tipset, jag håller på och letar lite där men det drar iväg i många tusenlappar direkt :(

För några år sedan så tittade jag på skenor själv, och det gick att komma över 2-3m skena med spottar för typ 500:-, men det är svårare att hitta nu :(
 
Varsågod! Måste de vara flyttbara? Exempelvis två av dessa ("rampen" med fyra spottar) blir ju rätt OK pengar. Om man riktar dem på rätt sätt kanske det funkar.
 
Dom måste nog inte vara flyttbara, men den måste vara lite längre än den du länkade till.
Jag hittade denna: http://www.bygghemma.se/inomhus/el-...-markslojd-lammhult-vit-6-ljuskallor/p-195477
Tyvärr står det inte hur lång den är, varken på bygghemma.se eller på markslojd.se :(
Uterummet är 5m långt och tanken är att armaturen ska sitta mitt i taket, så den bör bara minst 2m.

Jakten fortsätter :)
 
Vi har två sådana här i vardagsrummet, jag vet dock inte vad tillverkaren heter så jag kan inte hitta några återförsäljare :(
Annars hade det nog funkat, dom är ca 3m långa.

Är det någon som vet vart dessa säljs?

IMG_0606.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ikea har flera modeller. Tror dock inte de har någon som är 2m
 
noone70 skrev:
Ikea har flera modeller. Tror dock inte de har någon som är 2m
Jag tittat där men som du säger, jag hittar inga som är tillräckligt långa :(
 
Daniel78 skrev:
Jag tittat där men som du säger, jag hittar inga som är tillräckligt långa :(
Du kan inte ta två då? Måste det vara en sammanhängande?
 
AndersS skrev:
Clasisjön har dessa byggbara, priset blir utifrån hur du bygger dem.
[länk]
Ah titta där.. och vi som trodde vi hade kontrollerat alla butiker i Kristianstad, Clas Ohlson missade vi :(

Tack så mycket för tipset, det blir till att ringa dom imorgon och kolla ifall dom har hemma (Det står "Kontakta personalen" som lagerplats, så det är inte säkert sakerna finns som lagervara)
 
Såja, då har grannen varit här och tittat, och blev väldigt nöjd efter att ha tittat på bilderna på Clas Ohlsons hemsida, han fick med sig en inköpslista och ska ringa och kontrollera lagersaldon innan han kör och köper sakerna imorgon förmiddag, tack för hjälpen alla, och lite extra då till AndersS :)

Får hoppas hans fru blir nöjd imorgon kväll när hon efter 7 års tjat äntligen får belysning i uterummet :) (tjat på grannen, jag fick reda på "problemet" först imorse..)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.