Hej!

köpte en sån där hole in one dossökare och jag funderar på vilka hålsågar som kan passa?

vilka dimensioner använder man till de olika dosorna?

finns det något prisvärt kit ni kan rekommendera?

MVH/T
 
se där... billigare på byggmax tom... funkar dessa fräsar bra eller ska man satsa på tex bachos?

jag köpte hole in one på jula som nu har kampanj för 399:- i bladet
 
Snailman
elbutik har ju dessa så tror nog att de är samma som elektrikerna använder, sen lär de ju passa till hole in one som kanske inte alla hålsågar gör (diameter på mittborren alltså)

Har inte använt min ännu så.... men den ser gedigen ut är svensktillverkad och det är nog inte bachos då bacho inte har nån tillverkning i sverige längre
 
blir till att köpa sådana då... T70 till vanligt uttag och T80 till takdosa, har jag fattat det rätt då?
 
Rätt uppfattat. Även kopplingsdosor skall ha T80
 
De är riktigt bra! Iom att de är ganska tunna i klingan samt grovtandade så spånar se ur väldigt bra. Nya skär/klingor kostar heller inte så mycket.
 
Använd en vanlig borr utan fräs(hålsåg) först så att du är säker på att du hittat centrumet innan använder hålsågen/dosfräsen. Magneten kan hamna lite snett så med denna metod blir det helt perfekt.
 
Jag använde en syl innan hålsågandet. Upplevde det enklare att flytta undan sökaren efter detta och borra efter sylmarkeringen. I gips och osb räckte det för mig att bonka till sylen med handen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.