Ska köpa vitvaror till ett hus. Har tid på mig så jag kan köpa efter hand när det är erbjudanden å så. Min fråga är alltså var man kan köpa vitvaror billigast(och bäst...:D) i Göteborgsområdet...
 
Bara ett klargörande... Bor för närvarande i STO men bygger hus på västkusten... ifall ni undrar. ;)
 
Enklast är väl att bestämma vilka vitvaror du skall ha och sedan kolla på Prisjakt, PriceRunner eller tretti.se så får du ju priser med frakt, för det spelar väl ingen roll var i från de kommer.
 
Jomen det gör jag. Sedan finns det ju alltid flera kjedjor/butiker som har lokala erbjudanden som inte prisjakt fångar upp. Å det är de jag är ute efter.....
 
Jag har fått för mig att det bästa är att be om en offert för hela paketet, och fråga t ex Elgiganten, Mediamarkt och Elon. Det finns en butik i Stenungssund (finns på nätet) som tycks vara bra också.
 
Som sagt, i Stenungsund finns Kallbergs (tror jag de heter) som har fått bra omdömen på Prisjakt och som verkar ha bra priser.
 
Friggahuset i Kållered ger bra paketerbjudanden. De satte ihop ett paket till oss, och använde sig själva av prisjakt.se för att ge oss absolut lägsta pris. Dessutom fritt hemkört och uppburet.
 
Forbo skrev:
Friggahuset i Kållered ger bra paketerbjudanden. De satte ihop ett paket till oss, och använde sig själva av prisjakt.se för att ge oss absolut lägsta pris. Dessutom fritt hemkört och uppburet.


Fick du de produkter du ville ha eller blev du pådyvlad sådant som de hade tillgång till.
Skulle inte för mitt liv köpa något i den affären.
 
cecar33 skrev:
Fick du de produkter du ville ha eller blev du pådyvlad sådant som de hade tillgång till.
Skulle inte för mitt liv köpa något i den affären.
Åkte dit efter att ha varit på Elgiganten och fått en offert, hade med den, fick bätre pris och på det vi ville ha. Ioförsig blev det en annan, mer avancerad AEG tvättmaskin än den vi hade sett ut först, men billigare..:)
 
Electrolux Home på Backaplan bör du kolla upp. När jag köpte alla mina vitvaror (E-lux + Ilve) var ingen annan i närheten prismässigt. Har tipsat andra om dem och de har samma erfarenhet. Dessutom kunniga och lagom trevliga.
 
Kan man köpa AEG hos Electrolux Home? Säljs AEG av kedjorna, har fått för mig att en hel del inte har dem?
 
Jag är mest intresserad av tyska produkter typ Miele eller Bosch/Siemens. Anser att kvaliten är bättre. AEG var ett bra märke men ligger numera i Elektroluxfamiljen vilket innebär same same.

I och med det begränsas det en del var man kan köpa grejerna även om de säljs på rätt många ställen. Är det nån som har erfarenhet att förhandla med Mediamarkt och om man kommit nån vart?

Jag vet, när det gäller Miele så är det inte lätt att göra nåt på priset men om det är nån som lyckats så vill jag gärna veta var och hur...:)
 
Det är bara pris du är ute efter?
 
Nej, det är också fabrikatet(se ovan) och modeller inom dessa fabrikat som jag är ute efter men det kan ju bli ändringar beroende på ev. kampanjer mm.

T.ex. den här diskmaskinen från Miele eller den här tvättmaskinen från Bosch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.