Hej alla kunniga!

Jag tänkte bygga om min rejäla carport till garage och har några funderingar. Den är på ca 40 kvm med knappa 3 m i takhöjd. Golvet blir en gjuten platta med golvvärme från pannan i huset. Pannan är förberedd för det.

Nu till det knepiga! Bjälkarna ligger med cc1000!? Ytterst, innanför träväggen sitter längsgående 45 reglar och innanför det stående 120 reglar. Dessa reglar står uppe på en grund av lecasten. HUR ska jag isolera detta? Vissa säger att man inte ska ha plast som fuktspärr eftersom det inte kommer att vara så varmt i garaget, kanske Max 10 grader vintertid. Andra säger att man ska isolera så mycket man kan?

Busster :)
ImageUploadedByByggahus.se1334249444.042599.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1334249455.407549.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade isolerat med en sluten cell spray polyuretan, då vår du max isolering/cm + att det kommer förstärka konstruktionen samtidigt.
 
Hej och tack för svar.

Du verkar vara en vän av sprutskum! Någon aning om vad det kostar och tekniken? Skummet stannar ju inte slätt av sig själv på insidan direkt!

Roland
 
vindpapp mot panelen, eller mot 45*45 orna sen isolera med 120mm isolering + 45 isolering
 
Redigerat:
Busster skrev:
Hej och tack för svar.

Du verkar vara en vän av sprutskum! Någon aning om vad det kostar och tekniken? Skummet stannar ju inte slätt av sig själv på insidan direkt!

Roland
Hej Roland!

Jo jag kan väll kallas en vän av spray-isolering, varför nöja sig med sämre(y) när äntligen kommit hit.
Pris och teknik skiljer sig nog från vilken leverantör du väljer, jag rekomenderar att använda någon som har testade och godkända produkter.. där finns den del oseriösa tyvärr.
Hur slätt det blir beror helt på applicatören och dennes skicklighet och vilka krav ni kommer överens om.

Det kommer förmodligen kosta ett par kronor mer men det kommer du få igen genom energibesparingen, och att slippa fibrerkli.

Lycka till
 
Tack för det!

Min största fundering var väl snarare vad jag ska hitta på med det konstiga måttet! Måste jag lägga 1200 skivorna ner och kasta bort nästan 20% av skivan? Finns det skivor som passar denna något udda lösning?


Busster
 
  • Gilla
Acido
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.