Det är nog till annat än gipsskivor iaf. :)

Förresten, har någon här erfarenhet av GDR 14,4-18v?
Helt ok eller kassa?

GDR10,8:an jag har i jobbet är helt värdelös.

Har sålt undan skruvdragarna men jag måste skaffa något tills sommaren då det blir lite mer byggande.
Ska ha en slagskruvdragare + kanske en vanlig skruvdragare också.
Bosch kitten ligger ju bra till i pris men dom känns lite tråkiga å andra sidan.

Sneglar mest på hitachi, dewalt och milwaukee då dom verkar vara bland dom bättre men som sagt så är ju bosch billiga så alla synpunkter på dom är ju bra.
Har haft en del blåa bosch som har funkat helt ok med vissa undantag.
 
Redigerat:
Funderar lite på en av frågorna TS hade högst upp. Vad skiljer Bosch 18v 2,6 och 3,0Ah? Är i startgroparna att köpa ett kitt från Toolstop men tvekar då kittet jag utgår ifrån har 2x2,6 batterier (gdr och gsb). Är detta kompatibelt mot tex en sticksåg eller är det något gammalt dom försöker kränga i ett reapaket?

Kollar man på lösa batterier kostar 2,6 mer än 3,0Ah på Toolstop.
 
skalman1 skrev:
Det är nog till annat än gipsskivor iaf. :)

Förresten, har någon här erfarenhet av GDR 14,4-18v?
Helt ok eller kassa?
Jag har en GDR 18 V-Li och en GSB 18 VE2-Li. Det är mina första skruvdragare så jag har inget att jämföra med men jag tycker att GDR:en är kanonsmidig att jobba med. Skillnaden i vikt och storlek mot GSB:n är väldigt tydlig, och det är mycket lättare att dra in och ut tröga eller sönderkörda skruvar jämfört med en vanlig mejsel med spärrfunktion.

Lite OT, men sen jag skaffde GDR:en så inser jag att livet kan delas in i "före skruvdragare" och "efter skruvdragare".
 
Okej, jag har dock hunnit äga en makita btd, en hitachi wh sedan jag ställde frågan.
Nu har jag en borstlös panasonic 18v med 3,3ah batterier. Very nice är den
 
baljbalj skrev:
Funderar lite på en av frågorna TS hade högst upp. Vad skiljer Bosch 18v 2,6 och 3,0Ah? Är i startgroparna att köpa ett kitt från Toolstop men tvekar då kittet jag utgår ifrån har 2x2,6 batterier (gdr och gsb). Är detta kompatibelt mot tex en sticksåg eller är det något gammalt dom försöker kränga i ett reapaket?

Kollar man på lösa batterier kostar 2,6 mer än 3,0Ah på Toolstop.
Jag tror att alla Boschs 18 volts litiumjonbatterier är kompatibla och att det i princip bara är kapaciteten och kvaliteten på batterierna som skiljer men ta en titt på denna kompabilitetslista på drill-battery.co.uk. Troligen kan du hitta något batteri som är kompatibelt både med de som du följer med kittet du tittar på och som följer med sticksågen.
 
baljbalj skrev:
Funderar lite på en av frågorna TS hade högst upp. Vad skiljer Bosch 18v 2,6 och 3,0Ah? Är i startgroparna att köpa ett kitt från Toolstop men tvekar då kittet jag utgår ifrån har 2x2,6 batterier (gdr och gsb). Är detta kompatibelt mot tex en sticksåg eller är det något gammalt dom försöker kränga i ett reapaket?

Kollar man på lösa batterier kostar 2,6 mer än 3,0Ah på Toolstop.
Bosch GDR är en väldigt fin skruvdragare om man köper rätt. Men Bosch har gjort sina skruvdragare till en djungel. Den Bosch GDR (något i stil med v2 Li Pro) jag köpte för lite över ett år sedan var starkare än samtliga Boschs 18 volts skruvdragare utom just samma modell nummer med 18 volt. Det skiljer mycket mellan deras bokstäver.

Så att köpa Bosch GDR kan vara en bra idé. Men alla deras extra småbeteckningar efter volten har betydelse. De har minskat antalet modeller, och jag har inte kollat just nu hur det ser ut.

--- Mats ---
 
Mats; menar du GDR eller GSR?

GSR har ju en himlans massa olika versioner från -2 lättviktarna till VE-2 värstingarna på 2,5kg.
GDR verkar mest ha den vanliga och sedan den långa som man kan stänga av slaget på.
 
skalman1 skrev:
Misstankar finns om att du egentligen ville skriva i den andra tråden? :)
Ja precis!

Om jag ska skriva något som är lite ontopic också så har jag en en gsr 14 (vad mer vet jag inte) och jag är nöjd
 
Jag hade nog tänkt mig den "lilla" GDR 18v inte multifunction med avslagbar knack (Kände på dom och den med avstängning blir ganska rejält klumpigare).

Fast å andra sidan, man kanske får sig en grym kombo slagskruvning, vanlig skruvning och borrning med en multifunciotn.
 
Köpte en gsr 18-2-Li med 2 batteri och snabbladdare för 1599:- precis
 
Vart?
 
Kolla Beijer verkar ha en drive. Tänkt själv dock göra ett 10kSEK storinköp på både 18v blåa Bosch och lite sladdbundet på Toolstop här snart.
 
Ica maxi örebro av alla ställen:)

Kändes helt rätt pris!
 
Festool!! Bästa skruvdragarna som finns! Lätta, kraftiga, tysta, hållbara! Har jobbat med en i 2,5 år, den funkar som ny ännu. Används varje dag och jag är inte direkt rädd om den. Vart med om ett fall från 5 våning på ställningen, en lite plast detajl gick sönder inget mer. Sen massa små fall från min hand till marken 1000 gånger och från mindre tak några gånger. Bästa som finns enligt mig och många andra som provat den. Efter du provat en festool maskin kommer du inte vilja ha något annat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.