Hej!
Vi väntar på vår Villa Kalmar från Smålandsvillan, och har börjat fundera på hur övervåningen ska inredas.
Vi har inte fallit för någon av standardritningarna utan funderat ut ett eget förslag som vi mer än gärna vill ha feedback på, både plus och minus.

x Det blir endast WC på övervåningen då vi inte har behov av två duschar.
x Nej, det ska inte stå garderober för fönstret i "dressing room".

Vad bör vi tänka på? Vad har vi missat?

Vår ritning:
4a7201264335P1f12.jpg
 
Redigerat:
Kul att se. Vi håller på att inreda vår vind på ett liknande sätt. Ett par saker jag tänkte på:

Överväg att skaffa takfönster i allrummet och eventuellt badrummet. Det gör mycket för ljus och öppenhetskänsla. Vi lät både sätta in ett par takfönster (ett i badrummet och ett vid trappan) och byggde en rejäl takkupa i allrummet.

Vad är höjden på stödbensväggen? Kommer man verkligen kunna stå bekvämt vid handfatet? Även här skulle ett takfönster kunna vara till hjälp.
 
bjomape skrev:
Kul att se. Vi håller på att inreda vår vind på ett liknande sätt. Ett par saker jag tänkte på:

Överväg att skaffa takfönster i allrummet och eventuellt badrummet. Det gör mycket för ljus och öppenhetskänsla. Vi lät både sätta in ett par takfönster (ett i badrummet och ett vid trappan) och byggde en rejäl takkupa i allrummet.

Vad är höjden på stödbensväggen? Kommer man verkligen kunna stå bekvämt vid handfatet? Även här skulle ett takfönster kunna vara till hjälp.
Tack för dina tankar!
Takfönster blir det 2st i allrummet 90x140cm, de hade jag missat att rita in...
Stödbensväggen är 110cm, vid mitten av tvättstället är det 195cm i takhöjd. Lite lågt, så det får vi justera!
 
Om du sätter in takfönster på toan får huvudet plats. Alternativt byta plats på tvättställ och toa, då är takhöjden inte heller något problem, utom för mycket långa stå-kissar. Och de kan lära sig att sitta ner ;-)
 
  • Gilla
CAU
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.