Ajdå, det låter inte alls bra, har du mer info? Jag har ett larm som jag köpte för snart två år sedan men fortfarande ligger i kartong. Det var väldigt lätt att köpa in men svårare få loss tid att faktiskt koppla in, någon som känner igen sig? :D

I mitt fall tror jag dekalerna på fönster och dörrar gjort mest nytta :)
 
Kanske bäst att förtydliga det här med säljstoppet. Det är de trådlösa komponenterna som är säljstoppade. Själva larmet som sådan säljs fortfarande, men lanseras då endast som trådbundet. För övrigt är det bara i Sverige som säljstoppet finns av någon anledning, Bosch säljer fortfarande de trådlösa delarna i Europa enligt den grossist jag pratat med. Hoppas problemen löses snart för det är onekligen smidigt att komplettera vissa delar av systemet med trådlösa komponenter.
För egen del har jag problem att få fart på mina trådlösa minimagnetkontakter efter att jag flyttade larmet till en ny bostad. IR-deckarna fungerade dock felfritt.
 
Minimagneterna är den produkten som dom har mest problem med. Men som sagt, mina föräldrar Easy hemma fast allt med kabel. Fungerar kanon!
 
Igår tog jag bort alla trådlösa enheter och drog kablar istället. Vilken skit det trådlösa är. Pinsamt Bosch.
 
En drygt femårig bump, men så får det bli.
Har ett Bosch Easy, trådbundet, larmet funkar bra, är supernöjd, men funderar nu på att utöka det med några trådlösa sektioner, på grund av ombyggnad hemma och svårigheter med att dra kabel snyggt ända bort till den ombyggda delen.

Nån som vet om det har kommit fungerande trådlösa lösningar som kan användas, eller om man är hänvisad till Bosch och isåfall, om man har fått ordning på de trådlösa enheterna?

Det borde ju finnas enkla trådlösa mottagare av valfritt fabrikat som kan kopplas till en NC-ingång på centralen och drivas med 12V, eller är jag ute och cyklar?
 
Kör inte trådlöst på easy! Du kan titta på tex MCR-308
 
Tack för årets snabbaste svar!
Ska kolla, ser vettig ut.
Vad är egentligen grejen med att inte köra trådlöst på Easy, dvs vad kan hända?
Om bara mottagaren är stabil och uppkopplingen till detektorerna likaså så borde väl allt gå lika bra som tidigare, eller?
 
Riktigt dålig batteritid. Sen att dom inte säljs längre. Drogs tillbaka av Bosch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.