HEjsan
Funderar på att lägga ett s.k. utegolv på altaten dvs trätrall. Läste om ngt som heter nivell system där man kan ha ojämt underlag (http://www.nivellsystem.se). Vi har redan en altan i ölandssten och jag skulle vilja lägga golvet direkt ovanpå så det skulle passa perfekt. Är det ngn som har ngn erfarenhet av detta. Vad det kostar? hur jobbigt det är att lägga osv...
 
S
det som kan göra det billigare för dig är att köpa vanligt tryckta regler och sen borra för nivellsystem i dom.
orginall nivell tryckta regler är säkerligen dyrt
 
men vad kostar det då ungefär att använda deras. Jag vill bara göra det så enkelt som möjligt för mig själv-ha så lite jobb som möjligt. Det finns inga prisuppgifter på deras sajt och jag har inte kunnat hitta ngt om detta här på sajten.
 
Borde det inte räcka med en påse plastkilar istället för nivell?
 
S
så klart är plastkilar det billigaste.

har ingen aning vad det kan kosta i stockholm
 
Men hur mkt jobb är det då om man ska göra själv. Vi är ganska händiga men har två småbarn så vi orkar inga större projekt. Klarar man det på en helg?
 
Tror nästan att det går fortare med kilar. Bygg ett bjälklag i lagom dimension. Sen är det bara att krossa upp så det ligger i våg. En liten genväg med laser om man har. Är den inte för stor klarar man det utan problem på en helg
 
Snikvarianten är att dra franskskruv underifrån (dra dit dem först och vänd sedan regeln), då kan man med viss möda justera efteråt, det går också att sätta en kort bit tryckt virke och skruva från sidan, men då går det inte att justera, men oftast duger det utmärkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.