Hej! Jag behöver en gammaldags borrsväng och passande träborr.
Jag har inte lyckats hitta borr och sväng hos en och samma internetbutik och jag vill ju inte åka på två separata fraktavgifter. Har någon tips på var jag kan köpa dessa ting?

Alternativt:

Har någon i Sthlmstrakten nämnda ting till övers och salu?
 
Tack för tipsen. Synd att frakten utgör så stor del av kostnaden.
 
Flinks järn har. De finns Stockholm
 
När det gäller borrsvängar och borr är det begagnat som gäller! De dyker upp på tradera emellanåt och brukar inte kosta skjortan, tyvärr är det svårt att kolla dem innan köp. De nytillverkade är av mycket sämre kvallitet än t ex en äldre Stanley.
Det är främst två saker att tänka på och kontrollera på en sväng: Chucken: Löper den smidigt utan alltför mycket glapp?. Plattan: Den måste kunna snurra mjukt men inte glappa. Glappar den blir det svårt att borra rakt.
Jag använder ofta hellre en borrsväng, eller en drillborr, än en maskin då det ger lite bättre precision och man hinner hejda sig innan det går alldeles galet.
Tihimas, skicka mig ett PM på vad du behöver ska jag kolla i lådorna om jag har något över.
/B
 
Tack för alla svar. Flinks är ju ett alternativ.
 
Låter som nåt man kan fynda på en (bonn)auktion. Kanske inget alternativ om den behövs omgående.
 
Grönmarks brukar ha borrsvängar från Stanley, går annars att beställa
 
Det blir nog en sväng till flinks att köpa borr :)
 
Ojoj. Ta betalt kunde de.
 
Blir dyrt om man inte har konto. Men de har hemma. Ibland är det dyrt att stå och vänta, eller hur.
 
Det mesta hittar jag på ahlsell för en bråkdel av priset. Ingen ursäkt. Ja, jag har konto.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.