Är det någon som vet om man kan beställa Ilve och/eller Gaggenau billigare utomlands och i så fall var?
 
Köpte Asko gasspis för 8750 istället för 14500 i Danmark, så varför inte prova Danmark?
 
Anders D skrev:
Köpte Asko gasspis för 8750 istället för 14500 i Danmark, så varför inte prova Danmark?
Danmark är ju utomlands;) så varför inte?! Var köpte du din gasspis?
 
Om du söker lite i forumet så kommer du att hitta bra länkar för live. Både från england och italien om jag inte minns fel.
 
Anders D skrev:
Sorry men det har varit mycket nu. Den köptes på Skovsen. [länk]
Tack! Skall titta där!
 
Mattias_Maria skrev:
Om du söker lite i forumet så kommer du att hitta bra länkar för live. Både från england och italien om jag inte minns fel.
Jag hittade någon länk som inte verkade fungera längre men jag skall leta lite till:p. Det får ju vara ganska mycket billigare för att det skall vara värt det för jag antar att man borde kunna få en viss rabatt om man köper alla vitvaror från ett och samma företag här hemma.
 
Om du inte hunnit kolla så har du en länk här: http://www.byggahus.se/forum/kok/159401-tips-om-ilve-spisar.html Det var den första i träfflistan med hjälp av sökorden Ilve + italien. Ditt inlägg var nummer tre :) Hoppas du hittar ngt prisvärt. Rapportera gärna om du gör framsteg i val av spis och inköp. Jag är också lite sugen på Ilve.
 
Mattias_Maria skrev:
Om du inte hunnit kolla så har du en länk här: [länk] Det var den första i träfflistan med hjälp av sökorden Ilve + italien. Ditt inlägg var nummer tre :) Hoppas du hittar ngt prisvärt. Rapportera gärna om du gör framsteg i val av spis och inköp. Jag är också lite sugen på Ilve.

Tack! Jag tittade faktiskt där först men fick inte länken till http://www.uno-momento24.de/ att fungera och jag är lite tveksam till att köpa från någon jag bara har en e-mail adress till... Det lutar åt att vi köper alla vitvaror genom byggföretaget vi anlitar (de har goda kontakter och verkar kunna fixa bra priser) men vi är ännu inte klara med alla val då vi har svårt att bestämma oss för om vi "bara" skall renovera (kommer i så fall att ske i år) eller om vi även skall bygga ut köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.